Accu probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een acer 5633 laptop, jaartje of 3 oud. De accu was al een tijdje niet best meer, dus heb ik een vervangende gekocht. Die deed het een aantal maanden prima, en viel vorige week ineens helemaal uit. Aan de netstroom werkt de laptop prima, maar onder in beeld op het batterijtje staan levert de melding op 'accu wordt niet opgeladen'. De accu blijft op iets van 20% staan, maar zodra ik de netstroom eraf haal, valt de laptop helemaal uit.

Mijn eerste reactie was: nieuwe accu zal wel kapot zijn. De oude weer geprobeerd, en die geeft precies hetzelfde probleem. Ik begin dus te denken dat het a) met de adapter te maken heeft of b) met de interne stroomvoorziening (stroom van de accu wordt niet 'doorgegeven' of zo??).

Iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn?

Groet, Erik

Even zonder accu proberen te starten! Heeft je nieuwe accu wel hetzelfde voltage als de oude?

Laat maar weten!

Succes!

Jij zegt zal wel kloppen. Voor dit type laptop zijn er 2 voltages in omloop nl. 11,1V en 14,8V.
Welke ben je nodig?
Ampere is het probleem niet.

Op voeding werken zonder accu werkt goed. Als ik de accu er dan in plug (zowel de nieuwe als de oude), begint het oplaadicoontje heel even te lopen (alsof hij aan het opladen is) en stokt dan. Ga ik dan op het icoontje staan, dan komt weer de melding ' xx%, accu wordt niet opgeladen'.

De nieuwe accu had niet hetzelfde voltage: ik ben van 11,1 naar 14,8 Volt gegaan. Volgens de webshop waar ik hem kocht (www.akkumarkt.com, overigens geen aanrader als je problemen hebt, ze reageren nergens meer op...) was dit een prima vervanger...

Groeten, Erik

Laatst bewerkt:
Nou soms kan het wel Piggel.

Wij bieden ze beide aan omdat er toch verschil in zit.

Als je zonder accu start en het probleem blijft dan weet je dat het niet alleen aan de accu ligt. Ben je weer een stapje verder.

Even mijn vorige reactie aangepast (zie dat we ook op GoT aan het reageren zijn...:thumb:), zonder accu opstarten werkt prima. Doe ik de accu erin, dan laadt hij niet op. Zowel de oude als de nieuwe niet...

Dan zou het dus aan de stroomvoorziening kunnen liggen of toch aan beide accu's.
Ik heb nog een 14,8V liggen die je wel kan proberen om het probleem uit te diepen.

Kan je geen PB sturen maar mail me even op e r i k p i g g e (aan elkaar) [ad] hotmail.com. Ik zie dat je in Nijverdal zit, daar werk ik ook dus dit wil ik wel even uitproberen.

Groeten, Erik

Laatst bewerkt:
Kan dat niet, dat is vreemd!

Zal je wel even een bericht sturen op je mailadres.

Heel vreemd, gisteren heb ik in elk geval de oude accu weer aan de praat te krijgen door zonder accu erin op te starten en pas daarna de accu erin te doen. De nieuwe blijft weigeren, maar dat is dan waarschijnlijk toch een miskoop geweest...

Ik zet deze dus maar op opgelost..bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan