Accu problemen Acer Aspire 7530

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3MON92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2015
Mijn vraag gaat over het volgende probleem.

De laptop die ik momenteel in bezit heb werkt prima behalve op de momenten dat ik video's bekijk.
Dit kan zijn op Youtube, maar ook andere websites. (ik kijk graag film en heb hier een website voor).
Het maakt echt niet uit waar ik video's bekijk, of wat voor video's...
Want elke keer valt mijn lader uit. (het is wat lastig uit te leggen)
Ik heb mijn lader in mijn laptop zitten (Mijn accu heeft z'n beste tijd wel gehad en zonder lader is hij binnen 15 minuten leeg) en zodra ik een video opstart valt het laadproces telkens weg waardoor ook telkens mijn laptop vast loopt.
Ik kan dan een paar seconden helemaal niets en zodra ik weer iets kan doen blijft het beeld knipperen en laad de laptop 2 seconden wel, dan weer 5 seconden niet, dan weer 2 seconden wel, etc etc etc...
Dit is erg vervelend en dit probleem is al een geruime tijd aanwezig.
Nu is mijn irritatie echt te groot om het naast me neer te leggen...

Ik ben dus op zoek naar iemand die weet waar dit aan ligt...
Zelf dacht ik eraan dat misschien door warmte komt (mijn accu word niet te warm, maar mijn laptop staat normaal plat op tafel dus veel lucht kan er niet bij) maar na een tijdje met zo'n ventilator steuntje te hebben gewerkt merkte ik dat het probleem zich blijft voordoen.

Hopelijk kan iemand mij snel helpen, want wil eind van de week graag Game of Thrones online kijken (heb geen HBO thuis haha)

Alvast heel erg bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Mike.

Probeer eens het volgende: Haal de hele batterij eruit.
Dus sluit de laptop af, haal de batterij eruit (zodat hij alleen aan de lader zit), start de laptop opnieuw op.

Als dit werkt dan de contactpunten van de batterij niet-geleidend maken (bijv. met het eroverheen plakken van isolatietape) en dan terugplaatsen in de laptop. Dit is natuurlijk puur voor het cosmetische effect, want de batterij laadt dan ook niet meer op maar heb je niet meer zo'n gat in de laptop. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik ga het eens proberen, alvast bedankt voor de tip!
:D

Hallo

"Acer Aspire 7530 "

Geen flauw idee hoe oud deze laptop is , maar ik hoop voor u dat je deze op regelmatige basis eens stofvrij hebt gemaakt ...

Heatpiperadiator/c.p.u./g.p.u. fan ...

Controleer de d.c. jack op de laptop ....

De soldeerverbindingen durven los komen (slechte kontakten printplaat) ...

Overgangsweerstanden in de connector komen ook voor , zeker als de netadaptor alle vermogen moet leveren , en de batterij niet meer meehelpt ...

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-Powe...205?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a62790fad

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , laat dit doen door iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan