accu snel leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus48

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Ik heb een HP laptop Pavilion dv7. Mijn accu liep sinds kort snel leeg, in een uur tijd, en heb een nieuwe accu geplaatst. Maar dit heeft niet geholpen. Ook deze is na een uur leeg. Ik vind wel dat de laptop ventilator flink zn best doet om te koelen. Heeft het een misschien met het ander te maken? De laptoptemperatuur voor zowel core 0 als core 1 komt niet boven de 90. Wat kan de oorzaak van het snel leeglopen van de accu zijn?

Hoi hoi Paulus

Als maar jouw Laptop snel ook over-hit ( te warm ! ) raakt en ventilators flink aan het draaien vaak zijn ze, dit dan duid aan accu-cellen beschadigingen
en is toch tijd voor een ander nieuwe accu ...:)
Vervang je die dus voordat die mogelijk je laptop beschadigen nog meer zal ..

Kijk maar even als je dat wil ( goed doorlezen ! ) deze mooie tips over hoe je accu behandelen moet -->> KLIK

Laatst bewerkt:
Zou de boel eens stofvrij maken want gezien de temp. die je opgeeft is dat nog nooit gedaan.
Er zijn hier op het forum genoeg topics te vinden over dit onderwerp en even Googelen op merk / type laptop met de term schoonmaken / stof verwijderen levert ook wat Youtube video's op waarop je kunt zien wat je moet doen.

Daarnaast kan het ook een oorzaak hebben in de aanwezigheid van malware dat op de achtergrond staat te baggeren. Een scan met Malwarebytes Anti Malware of ADWcleaner brent daarin ook duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
Hallo

"HP laptop Pavilion dv7"

En ...

" komt niet boven de 90"

89°C is ook niet boven de 90 °C ....

Volgens mij overbodig om te vermelden dat dergelijke t° Veeel te hoog zijn ... , wat de uiteindelijke levensduur fel zullen doen afnemen...

Dringend toestel zuiver/stofvrij maken...

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik op deze site reeds tot vervelends toe gepost...

Met dergelijk hoge t° , wordt de behuizing t° ook hoger , waardoor de batterij , gedeeltelijk ingebouwd ook oploopt ....

L.i.o.n. batterijen volledig opgeladen verouderen immers heel snel bij een verhoogde omgevingst°.

De h.d.d. t° hou je ook het beste beneden +/- 55° , daar anders de magnetische laag defekt geraakt ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan