accu stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Hallo,ik heb een Asus A2500D laptop welke na een maand of 2 stilstand niet meer wil laden.Het laad-ledje gaat niet meer aan en de accu blijft leeg.Op netstroom werkt ie prima(met of zonder accu)Ook bij de accucalibratie gebeurt er niets(deze functie laad en ontlaad de accu)
Ik was benieuwd of er een manier is om te testen of de accu stuk is,of mischien het laadcircuit in de laptop?
Een nieuwe accu kost €125 en is eigenlijk te veel voor deze laptop.

Voorheen heeft ie ook wel maanden aan de kant gestaan,zonder problemen.Eigenlijk zou de accu er uit moeten bij lange stilstand,maar je weet op voorhand niet wanneer je de computer weer gaat gebruiken.
 
je zou de accu er uit kunnen halen (als dat bij die laptop kan) en hem even doormeten met een voltmeter.

even onthouden hoeveel dat is en even de stekker er in en na een half uur eens kijken of er verschil is.
 
Kijk eens even op onderstaande site.
Heb ik drie accus gekocht voor 133 euro voor acer rechtstreeks uit honkong prima kwaliteit en binnen 6 dagen in huis per UPS.
B etaling gaat wel via paypal maar dat steld niets voor kun je zo aan vragen.

http://stores.ebay.nl/battery-street-Inc_Laptop-battery_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ5QQftidZ2QQpZ2QQtZkm

En adviesen van accus in vriezer enz. helpt niet want hij is en blijft defect.
Dit is normaal na drie á vier jaar en ieder jaar dat die langer mee gaat is meegenomen.
 
maar dan zijn het er wel gelijk 3, hij heeft er 1 nodig en hij kan er een krijgen voor 125.

133 voor 3 accu's is niet duur maarja.
 
Even kijken wat voor type accu er in zit staat op de accu zelf even zoeken en je weet de prijs meteen.
Staat die er niet bij kun je ze even mailen en je krijgt binnnen 24 uur antwoord.
En bestellen in hongkong no problem ik bestel er zelfs kabels voor tv en andere digi aparaten

De prijs zal rond de 45 - 50 euro zijn.
 
Laatst bewerkt:
je zou de accu er uit kunnen halen (als dat bij die laptop kan) en hem even doormeten met een voltmeter.

even onthouden hoeveel dat is en even de stekker er in en na een half uur eens kijken of er verschil is.
dit kan ik idd. nog even doen:thumb:




Kijk eens even op onderstaande site.
Heb ik drie accus gekocht voor 133 euro voor acer rechtstreeks uit honkong prima kwaliteit en binnen 6 dagen in huis per UPS.
B etaling gaat wel via paypal maar dat steld niets voor kun je zo aan vragen.

http://stores.ebay.nl/battery-street-Inc_Laptop-battery_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ5QQftidZ2QQpZ2QQtZkm

En adviesen van accus in vriezer enz. helpt niet want hij is en blijft defect.
Dit is normaal na drie á vier jaar en ieder jaar dat die langer mee gaat is meegenomen.
ik kan het type accu in eerste instantie niet vinden.Uberhaubt niets van Asus trouwens.
 
Ik heb dus net een andere,nederlandse site gevonden met accu's voor mijn Asus à € 67.....wat een verschil in prijzen :eek:

http://www.accuplus.nl/


Ik heb net even de accu proberen door te meten,maar ik krijg geen enkele reactie op de multimeter(hij heeft al de hele nacht aan de lading gezeten)Dus hij is waarschijnlijk overleden.
 
Laatst bewerkt:
hoe heb je hem gemeten? op DC of AC?

en hoe werkt dat eigenlijk, een gewoon stopcontact geeft wissenspanning (AC) maar een accu of batterij geeft gelijkspanning (DC) dus ik denk dat je gewoon moet meten op DC (gelijkspanning).
 
Staat die er niet bij kun je ze even mailen en je krijgt binnnen 24 uur antwoord.

Dan even mailen zoals beschreven stond of ze hem kunnen leveren.
 
hoe heb je hem gemeten? op DC of AC?

en hoe werkt dat eigenlijk, een gewoon stopcontact geeft wissenspanning (AC) maar een accu of batterij geeft gelijkspanning (DC) dus ik denk dat je gewoon moet meten op DC (gelijkspanning).
Ik heb hem gemeten op DC,maar er zitten 8 pinnen op de accu.Ik heb alle pinnen geprobeerd.De enige waarde die ik kreeg was 5 millivolt(terwijl die 14,8V zou moeten leveren)
 
Hallo,ik heb een Asus A2500D laptop welke na een maand of 2 stilstand niet meer wil laden.Het laad-ledje gaat niet meer aan en de accu blijft leeg.Op netstroom werkt ie prima(met of zonder accu)Ook bij de accucalibratie gebeurt er niets(deze functie laad en ontlaad de accu)
Ik was benieuwd of er een manier is om te testen of de accu stuk is,of mischien het laadcircuit in de laptop?
Een nieuwe accu kost €125 en is eigenlijk te veel voor deze laptop.

Voorheen heeft ie ook wel maanden aan de kant gestaan,zonder problemen.Eigenlijk zou de accu er uit moeten bij lange stilstand,maar je weet op voorhand niet wanneer je de computer weer gaat gebruiken.

Ik heb een vraagje over bovenstaande laptop. Ik heb in een anders stukje op dit forum zien staan dat je geheugen bijgeplaatst hebt bij deze laptop. Ik wil graag ook geheugen bijplaatsen in deze laptop. Ik heb het geheugen al in huis, maar ik heb van alles geprobeerd om het te installeren, maar kom er niet uit. Zou jij mij kunnen zeggen waar ik het geheugen moet plaatsen?? Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan