Accu wordt verkeerd uitgelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

De accu van mijn laptop wordt waarschijnlijk verkeerd uitgelezen. Als de accu volledig is opgeladen geeft zowel het lampje van de laptop als de software 100% aan. Trek ik de stekker eruit, wordt het na ongeveer 2 minuten 99%. Daar blijft de meting vervolgens hangen. Na een minuut of 10 wordt er gezegd dat de accu nog maar 7% van zijn lading heeft, met alle waarschuwingen van dien (als ik dan de lader insteek duurt het nog geen 5 minuten voor de accu weer vol is). Vervolgens zie je de procenten van de lading wèl geleidelijk gaan, ik kan gerust een 1,5 uur doorwerken.

Het is niet echt een probleem, maar wel vervelend. De cellen in de accu zijn nog prima, warschijnlijk doet de elektronica in de accu zelf wat moeilijk.

Ik heb met Everest gekeken naar de status, slijtage geeft 0% aan (hierbij opgemerkt dat Toshiba's bijna nooit een slijtageniveau van originele accu geven).

Gegevens over de laptop en accu:

Toshiba A100-683
Serienummer accu: PA3399U-2BRS Li-ion
Unieke identificatie accu: D773PA3399U-2BRS

Hoe los ik dit op?

misschien helpt het om de accu een keer te kalibreren....
ik weet niet precies waar de optie zit op een toshiba maar meestal ergens in de bios of het setupscherm

Helaas bij geen van beide! Dat heb ik uiteraard al nagezocht, maar zonder resultaat.

Inmiddels bestaat het probleem nog steeds, al zeg ik wel nu ik de melding negeer de accu steeds langer meegaat. Iemand die de chip in het laadcircuit weet te herprogrammeren of iemand die het kan fixen hoor ik graag.

Doormeten, gebruiken, doormeten, gebruiken... Plus dat als ik de waarschuwingen voor de accu negeer ik makkelijk 2 uur door kan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan