Accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qware

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Weet iemand misschien wat tips om wat Accu Energie te besparen? zodat hij iets minder snel leeg gaat?

Van een notebook neem ik aan?

Ik weet niet wat voor notebook het betreft? Als het er 1 is met een mobiele processor (Centrino, Turion bijv) kan je "SpeedswitchXP" downloaden en instellen dat hij op de accu op de laagste snelheid gaat draaien.

Tevens is het verstandig om de helderheid van het beeldscherm op de accu lager te zetten en als je videokaart het ondersteund het energieverbruik op minimaal zetten.

Dit zijn eigenlijk de enige dingen die je echt kan doen om zo lang mogelijk met de accu te doen.

BrEeZeR zei:
Van een notebook neem ik aan?

Ik weet niet wat voor notebook het betreft? Als het er 1 is met een mobiele processor (Centrino, Turion bijv) kan je "SpeedswitchXP" downloaden en instellen dat hij op de accu op de laagste snelheid gaat draaien.

Tevens is het verstandig om de helderheid van het beeldscherm op de accu lager te zetten en als je videokaart het ondersteund het energieverbruik op minimaal zetten.

Dit zijn eigenlijk de enige dingen die je echt kan doen om zo lang mogelijk met de accu te doen.

Een Toshiba Tecra 8000

Hoe stel ik in dat in dat hij lager draait?

Laatst bewerkt:
Omdat het om een notebook gaat, verplaats ik je vraag naar de juiste sectie.:)

Verplaatst Behuizing/Voeding/Casemodden --->> Hardware Laptop.

Kleurendiepte lager zetten, en zorgen dat je al dat Microsoft-blauw (vooral in het bureaubladachtergrondje met teletubbiethema of de 'koele' XP achtergrond) weg is. Ik las in een review van organizers dat blauw in lcd's/tft's het meeste stroom slurpt.

klik met de Rmuisknop op een leeg stuk van je bureaublad en kies voor Eigenschappen,
klik op tabblad Schermbeveiliging op de knop Energie,
stel op het tabblad Energiebeheerschema's het scema Draagbaar/Laptop in en sluit vervolgens af met OK

Nu word je beeldschem uitgeschakeld als je effe iets niet doet, ipv dat de schermbeveiliging je lostbare accu leegvreet.

Tip uit ComputerEasy, April 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan