Accuprobleem laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wear level

en wear level netjes op nul?

Ik bezit een Compaq Evo 600C leuk ding, werkt goed, echter niet op de accu. Aacu geeft volledig 100% geladen aan, wear level netjes op 0, maar zodra ik de voeding eraf haal, poef zwart en uit. Hij doet het dus niet op de accu.
Ik heb deze thread bestudeerd, maar mijn oplossing nog niet gevonden. Wie weet mij te helpen??

Gr. Hans

ik was er al bang voor

accu is overleden, heb dit ook met mijn andere accu

Ik krijg er echt geen muziek meer uit. Ik was er al bang voor dat de accu ten hemele was gegaan. Ik zal een nandere proberen te scoren. Bedankt voor je reactie

Accuprobleem opgelost

Ik krijg er echt geen muziek meer uit. Ik was er al bang voor dat de accu ten hemele was gegaan. Ik zal een nandere proberen te scoren. Bedankt voor je reactie

Even simpel als voor de hand liggend. Andere accu gescoord en probleem opgelost. Laptop werkt weer perfect op de accu.

Vreemd.. Toen ik mijn laptop uitzette, was er nog zeker voor een halfuur stroom. Toen ik hem net opstartte werd gemeld dat ik de batterij moest verwisselen of laden..

Wear level staat op 24%... Wat is dit :confused:.
Het lijkt wel of *IETS* mijn batterij aan het leegeten is, als de laptop uit staan. Mijn vermoeden is dan dus ook dat dit de vorige batterij heeft uitgeput, omdat er continue stroomafname was.

Wear level 36% inmiddels.. Laptop sindsdien relatief weinig gebruikt.
Ik ben hem nu aan het laden, straks formatteren en opnieuw installeren.

Ben benieuwd hoe de accustatus is als ik hem dan bv. een week uit laat staan. Ik snap dat 'ie altijd een beetje leegloopt maar het zou te gek zijn als die (bv) nog maar 50% spanning heeft ofzo ;).

Ok.. Hetzelfde probleem lijkt terug te zijn, alleen nu dus stukken en stukken sneller. De accu is nog geen jaar oud.
Als ik afsluit heb ik zeker nog 60% spanning. Als de laptop 2 dagen met rust laat (uit, niet standby of slaapstand) en ik zet hem aan krijg ik na ongeveer 5/10 minuten "accu niveau kritiek" bla bla en staat 'ie rond de 5%.

Valt zoiets onder garantie?
(ik ga eens even de factuur/voorwaarden opzoeken)

EDIT:
24 Maanden kwaliteitsgarantie
Dat maar eens proberen :).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan