Acer 5040 WMLI cpu cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

0sprokkel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Mijn laptop Acer 5040 WMLI wordt vrij heet de laatste dagen, en de airflow is ook niet meer zo denderend.
Ga er ook vanuit dat deze vol met stof en dergelijke zit.
Krijg de onder kant wel open HD,Video ,geheugen maar kom niet bij de cpu cooler
Wie weet hoe je deze verder open maakt.

Mvg,
Sprkk

Maak eens een foto van de onderkant, bij mijn Acer zit net onder de uitlaat van de airflow (die achterop zit) een deksel wat ik eraf schroef en dan kan ik de blower eraf halen.

Hier zie je dan koelribben waardoor de lucht geblazen wordt. De airflow vanuit de koeler naar de ribben is dan geblokkeerd door stof.

Je hoeft dus niet je cpu-cooler te zoeken maar de uitgang van je airflow uit je laptop.

Acer 5040 WMLI

Hallo Riess,

Aan de achterkant heb ik de 2 schroefjes er uit maar krijg hem er verder niet af???

Mvg,
Sprkk

Oh sorry, het deksel wat ik bedoel zit aan de onderkant. Kun je een foto van de achterkant en onderkant plaatsen?

Acer 5040

Risss,
Misverstand
IDD de 2 schroefjes aan de onderkant zijn er uit,

Laatst bewerkt:
Ah ok, het ziet er net wat anders uit dan bij mij. Dan zou ik in jouw geval de onderkant eraf halen, dan kun je er zeker bij.

Dit is niet zoveel moeite als het lijkt, je moet het net even durven maar er kan niets misgaan als het met beleid gebeurd.

Acer 5040

Dacht ik al dat je een ander type had

Gaat hier om de acer aspire 5040 wlmi

Wat voor type,model heb jij dan
Mvg,
Sprkk

Nu een 7720, daar zit een klepje extra onderop om de koeler te reinigen. Bij mijn vorige schroefde ik gewoon de onderkant eraf en reinigde de koelribben.

Bij Acer gaat het niet anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan