[Acer 5520G] Laptop start niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0129

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Hallo,

Mijn laptop (klik voor specificaties e.d.) was al een hele tijd sloom, dus besloot ik om al mijn bestand die ik moest bewaren op mijn externe hardeschijf te zetten en de laptop terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen. Na dat ik dit gedaan had, heb ik Windows 7 geïnstalleerd. Een vriend van mij zij dat deze lichter was waardoor m'n laptop waarschijnlijk sneller werd. Na de installatie, of tijdens het allerlaatste deel is m'n laptop uitgevallen of afgesloten. Ik was er niet bij omdat het een tijdje duurde, maar toen ik terugkwam stond hij uit. Toen ik hem opnieuw op wilde starten kreeg ik alleen een wit scherm van acer, waar in op F2 of F12 kan drukken en daarna een zwart scherm waarin rechtsboven een wit streepje knippert. Verder start hij niet op, soms viel hij ook gewoon uit. Ik heb ook al even gewacht en daarna nog eens geprobeerd maar dat hielp niet, ook de accu er uit halen en via netstroom werken of alleen via de accu werken hielp ook niet/ Wat nu?

Ik heb al geprobeerd om met deze "Windows Vista Recovery Disc Download (klik voor de site van Neosmart.net)" hem op te starten door op F12 te drukken tijdens het opstarten en hem te openen via CD/DVD optie. Ik had hem op een DVD gebrand als .iso bestand via IMGburn. Hiermee kwam ik wel iets verder. Hij gaf aan dat ik Windows vista wilde installeren maar het zag er uit als windows 7. Als ik op instaleren drukte en mijn product code ingaf van de laptop (xxxxx-xxxxx-xxxx-xxxx-xxxx) dan ging hij wel verder, dus de code was goed, maar kreeg ik de melding dat er een bestandje misde: "E:\Sources\Install.wim"

Een vriend van me zij dat het waarschijnlijk lag aan dat de laptop alleen gebouwd was voor vista en niet voor Windows 7. Met een recovery disc zou ik het moeten oplossen, maar omdat ik die niet had gebruikte ik die, die ik net liet zien. Ik installeerde Windows 7 vanuit mijn externe hardeschijf op de laptop, het was een .iso bestand dat ik had geopend via magicISO.

Toen mijn laptop sloom was gebruikte ik al regel matig Ccleaner, en ik had een goede virus scanner (NOD32) en er stond weinig tot niks op aan spellen of programma's... dat vond ik dus ook al vreemd..

Sorry voor het lange verhaal maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn voor een goede oplossing! Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb al geprobeerd om met deze "Windows Vista Recovery Disc Download (klik voor de site van Neosmart.net)" hem op te starten door op F12 te drukken tijdens het opstarten en hem te openen via CD/DVD optie. Ik had hem op een DVD gebrand als .iso bestand via IMGburn. Hiermee kwam ik wel iets verder. Hij gaf aan dat ik Windows vista wilde installeren maar het zag er uit als windows 7. Als ik op instaleren drukte en mijn product code ingaf van de laptop (xxxxx-xxxxx-xxxx-xxxx-xxxx) dan ging hij wel verder, dus de code was goed, maar kreeg ik de melding dat er een bestandje misde: "E:\Sources\Install.wim"

Vista installatie lijkt veel op die van Windows 7

Je moet je windows 7 iso op dvd branden of je iso is kapot.

Ik heb nu ook de Windows 7 versie gedownload, gebrand en geprobeerd maar die doet die niet omdat hij dan zegt dat het systeem van de DVD niet overeenkomt met die van de computer, ik kan dan wel opp browse drukken om op de computer het juiste syteem te vinden maar die weet ik echt niet te vinden, als die er nog is...

Is het misschien een oplossing om een installatie disce van vista of windows 7 te openen via F12 ipv. deze recovery disc?

Laatst bewerkt:
Die recovery disc zoekt waarschijnlijk naar een geinstalleerde versie oid.

Je moet een installatie cd/dvd van windows hebben

Oke, ik zal kijken of ik die ergens kan downloaden en branden.
alvast bedankt

Niks blijkt te werken, ik heb er verschillende mensen naar laten kijken. Hij gaat nu terug naar Acer. Een tijdje terug kwam het programma radar ook nog met iets over acer, als jij ook 'n probleem hebt is dat handig om even naar te kijken: betreft de garantie: Klik hier

Toch bedankt voor de reacties!

Dzjoepy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan