acer 5732Z backlight probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

coentjes

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
13
Hallo,

Ik heb een acer 5732Z hier liggen met een beeldscherm probleem.
Tijdens het opstarten flikkert de backlight heel even waarna hij donker wordt.
Verder doet het scherm het gewoon nog goed, ook op een extern beeldscherm werkt alles.
Nou is de vraag of dit aan de aansluiting ligt of aan het lcd zelf?
(soms als ik op fn+f5 duw knippert het scherm ook weer even???)

Alle reacties zijn welkom,

Alvast bedankt
M. coenen
 
Hallo,

Ik heb vandaag mijn invertor binnen gekregen, maar helaas is het probleem niet opgelost:(
Hij doet wel iets meer maar dat kan ook verbeelding zijn.

Tijdens het opstarten springt hij soms aan waarna hij na een paar seconde uitvalt.
En ook tijdens het schakelen tussen beeldschermen(fn+f5 of via windows zelf) springt hij af en toe aan waarna hij weer bijna meteen uitvalt.

Ik trek mijn conclusie hieruit dat hij het wel even doet als hij opgestart wordt, is dit juis??
En wat is dan wel het probleem?

Met vriendelijke groet,

Maikel coenen
 
Hallo

Indien de backlight lamp "wit" licht geeft gedurende die paar seconden , is de lamp zelf zo goed als zeker o.k.

Mocht deze echter eerder "rosig" van kleur zijn , kan de lamp zelf defekt zijn.

De meest voorkomende oorzaak met dit symptoom , is de "flatcable" die van het motherboard naar het t.f.t. paneel loopt die onderbroken is.

De omvormer eens belasten met een werkende lamp is de snelste manier om te weten wat er loos is.

Je kan uiteraard ook alles controleren d.m.v. een multimeter indien je weet met wat je bezig bent.

Peter
 
Hallo,

Tijdens deze paar seconden is het beeld gewoon goed, niet flets/wit ofzo.
Ik dacht eerst ook dat het misschien aan de bekabeling zou liggen maar dan moet dit toch onverwachts optreden en niet altijd op hetzelfde moment?

Groetjes Maikel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan