Acer 5735z voedingsprobleem of mobo defect ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo beste helpers,

Even advies voor een defecte Acer 5375z laptop, althans de vraag is óf het aan de voeding ligt
of aan het moederbord... Heb de laptop al geheel gedemonteerd gehad en alle hardware verwijderd
om defecte hardware uit te sluiten, maar nog gebeurd er niks...:confused:

Van een kennis een vergelijkbare voeding geleend om te kijken of de voeding niet defect is, want
er zat geen controle led op de voeding :) Nadat ik de andere voeding aansluit op de laptop zie ik
de groene led uitvallen op de voeding , dus het lijkt net alsof er kortsluiting ontstaat op het Mobo...
De weinige condensatoren die op het mobo zitten staan niet bol, dus zouden moeten werken...

Weet iemand waar het nog aan kan liggen of waar de fout zit bij deze laptop? Of is het verstandiger
om de handel te dumpen ...:(

Gr,

Remy

Hallo

"Weet iemand waar het nog aan kan liggen "

Controleer of er geen dioden zijn kortgesloten op het motherboard.

Het veiligste is om een labovoeding aan te sluiten gedurende de metingen.

Kun je het vermogen beperken.

Je zou dan tevens kunnen kijken (meten) of er geen componenten zijn die warm worden en aan de basis liggen van de kortsluiting ...

Peter

Labvoeding....:rolleyes: Diodes defect ...:shocked: Nee dit gaat mijn pet al te boven.
Dacht dat de oplossing makkelijker was, gaat me wrs (veel) geld kosten om dit te laten
onderzoeken.... Toch maar een enkeltje prullenbak ben ik bang ! iig nadat de nog nuttige
hardware is verwijderd... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan