Acer 5920g paarse strepen help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lilsolid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
7
Beste mensen,

ik heb een acer 5920g. bij het opstarten al zie ik het ACER scherm
met paarse verticalen strepen. daarna doet hij een poging om te starten
komt hij bij het windows vista laad scherm en daarna krijg een zwartscherm
met een lichte achtergrond voor de rest komt hij niet verder.

Maar.. Als ik hem opstart in veilige modus doet hij het weer wel.,
toen dacht ik okee.. virus.. dus laptop opengehaald HD ontkoppeld en dan hopen
dat hij geen paarse strepen gaf bij het opstarten...Dus hij gaf het wel was wel logisch
omdat voor de bios geeft hij al een paars scherm met strepen maarja nooit geschoten is altijd mis..
ik heb waarschijnelijk geen garantie meer op de acer..

kunnen jullie mij helpen..
 
Zelf heb ik deze laptop ook.
Tijdens het opstarten zie ik altijd alleen maar zwart beeld, geen windows laadschermpje ofzo en mijn beeld flikkert soms. Dus problemen met het scherm komen vaker voor.
De Acer 5920 heeft regelmatig updates nodig voor de video kaart. Waarschijnlijk heb jij een Nvidia 8600M GT. Hier kun je de updates download voor deze kaart. http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winxp_197.16_whql_uk.html
Als dit het probleem niet verhelpt, kan het zijn (aangezien hij in veilige modus, wel normaal start) dat het een programma is dat tijdens het opstarten start en dus dit probleem veroorzaakt.
Ik post later wel iets hoe je zulke programma's kunt uitzetten (heb het nu even niet bij de hand (Win XP opt moment). ).
Als het probleem blijft voorkomen, kun je beter Acer bellen.
 
Zelf heb ik deze laptop ook.
Tijdens het opstarten zie ik altijd alleen maar zwart beeld, geen windows laadschermpje ofzo en mijn beeld flikkert soms. Dus problemen met het scherm komen vaker voor.
De Acer 5920 heeft regelmatig updates nodig voor de video kaart. Waarschijnlijk heb jij een Nvidia 8600M GT. Hier kun je de updates download voor deze kaart. http://www.nvidia.co.uk/object/notebook_winxp_197.16_whql_uk.html
Als dit het probleem niet verhelpt, kan het zijn (aangezien hij in veilige modus, wel normaal start) dat het een programma is dat tijdens het opstarten start en dus dit probleem veroorzaakt.
Ik post later wel iets hoe je zulke programma's kunt uitzetten (heb het nu even niet bij de hand (Win XP opt moment). ).
Als het probleem blijft voorkomen, kun je beter Acer bellen.

Beste ivoGer,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb gelukkig het probleem denk ik al opgelost. Het is als volgt. ik heb in me acer 2 gb ram geheugen. heb 1gb ram wegehaald en de laptop gestart en ja hoor hij werkt:eek:..geen paarse strepen dus heb de 1gb ram geheugen weer erin gezet laptop opgestart en geen paarse strepen Waarschijnelijk zat de ramgeheugen er niet goed in dat ik vind ik maar raar want veilige modus pakte hij wel..

wat je zei van de Drivers mij drivers zijn up2date Maar....De nieuwste drivers wilt niet altijd zeggen de beste. owja heb trouwens 8600m GS geen GT wrm niet, weet ik niet haha..
 
Ja hoor...

We krijgen het weer, na een 1 dag kreeg ik precies het zelfde weer paarsen strepen dus heb me ram weer eruit gehaald maar dat mocht dit keer niet baten. ik dacht ook mischien ligt het aan me video kaart driver die heb ik uninstalled maar geen resultaat.

ik zal vanmidag effe een video maken en posten hebben jullie een beter zicht op.
 
Typische Acer-kwaal:

Oververhitte video-chip. Hoop dat je nog garantie hebt, anders een dure reparatie....
 
Hey, nu ik dat filmpje heb gezien, komt het me bekend voor.
Mijn wiskunde leeraar had hetzelfde probleem (ook een Acer en het probleem was zo erg, dat er niks meer tezien was). Hij doet alles met zijn laptop en brengt het dan naar het beeld van een beamer. Op de laptop zelf zag hij niks, maar op het beeld van de beamer wel.
Uiteindelijk heeft hij iemand die goed was met computers erbij gehaald, en die heeft het gerepareerd. Ongeveer een week later, had hij weer hetzelfde probleem. Maar daarna weer een week later, deed hij het oppeens weer. Ik zal even aan hem navragen, wat er nou precies mee gebeurt is zodat hij het weer deed. Ik zie hem komende maandag weer. Dan zul je antwoord hebben op dit probleem.

Groeten,
Ivo
 
Ik heb nu al twee keer aangegeven, wat het probleem is en de oorzaak, maar ja....
 
Je weet het niet zeker van de reparatie. Bij mijn wiskunde docent is er niks vervangen ofzo.
Maarja, het kan altijd natuurlijk.
 
Je weet het niet zeker van de reparatie. Bij mijn wiskunde docent is er niks vervangen ofzo.
Maarja, het kan altijd natuurlijk.

Ik weet het wel zeker............... en er is ook een truc om het te repareren....
 
Hmm Heb nu windows xp geinstalleerd op de 5920 en dan start hij gewoon allleenn.. als het neer komt op de drivers doet hij het niet goed..hij geeft aan in de aparatbeheer een uitroep teken dus drivers zijn niet goed geinstalleerd maar wanneer ik de VGA_nVidia_v.101.38_HDDVD driver installeer trekt de laptop het niet en valt uit... ik vermoed wanneer de laptop te veel grahics gebruikt hij het niet meer trekt..

Trouwens heb de BIOS geflast maar hielp niet...

en geheugen test hoe zou ik dat moeten doen..?

dus er is een truc om het te repareren vertel het is ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan