acer 7520 slechte performance

Status
Niet open voor verdere reacties.

ganjachi

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Dag iedereen,

sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een acer Aspire 7520, met de volgende belangrijkste specs:

AMD Turion64x 2.0 ghz
3070MB ram
Nvidia Geforce 8600GS 512BM

Vlak na aanschaf had ik geen enkele problemen om games als battlefield 2 te draaien op de hoogste settings.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat sommige van mijn programmas niet draaide op vista (home,32bit) dus ben ik teruggegaan naar XP.
Hierop merkte een heleboel prestatie verlies, met name met gamen, dus ik besloot om vista(weer home, 32 bit) er op te knallen.

Nu, als ik bijvoorbeeld battlefield 2 draai op de laagste settings, ervaar ik om de zoveel tijd (om de paar minuten) dat de fps onder de 10 valt, in combinatie met een in mijn oren klinkende ventilator die harder gaat draaien, (links in de bovenhoek)

Ik heb de juiste drivers, (degene van de acer website, die er voorheen ook opzaten)
Ik draai op optimale prestaties
alles werkt feilloos, maar zodra ik een game laadt, gebeurt dus het bovenstaande..

Enige idee wat er in godsnaam aan de hand kan zijn?, aangezien het voorheen gewoon perfect werkte.

alvast bedankt.

Weet jij echt 101% zeker dat je niet alleen specifieke Acer hardware drivers na de herinstallatie van Vista hebt geïnstalleerd, maar óók de chipset moederborddrivers? Ik vermoed namelijk een heel klein beetje dat daar de oorzaak zit.

bedankt voor je snelle reactie,

ik zal, om enige verwarring te voorkomen, ze even opnieuw downloaden en installeren.

maakt geen verschil, de chipset drivers waren ook al geinstalleerd.
Ik ben nu sp1 aan het downloaden, ik zag namelijk nieuwe chipset en vga drivers voor SP1... misschien lost dat het wel op.

EDIT:

sp1 geinstalled, inclusief de nieuwe chipset+VGA drivers, maar nog steeds de fps drop.
Enig idee iemand?

Laatst bewerkt:
Speedfan is een leuk stukje speegoed, maar levert niet altijd betrouwbare resultaten op. Kijk gewoon in het bios voor de meest betrouwbare waardes.

het is nogal lastig om de temp te bekijken terwijl bf2 runt in de bios :D, maar ik zal eens kijken wat de temp is.

Ik heb het zelfde probleem met mijn acer 7520 , Ik weet echt zeker dat hij het normaal gewoon perfect werkte maar na een half jaar , begon hij om simpele handelingen ineens hard de ventilators aan te zetten en de laptop word gewoon veeeel te heet..
Ik kan zelf ook niet echt meer normaal een spel spelen want als de ventilators beginnen te draaien word de laptop traaaag.
Ik kan nog een beetje spelen op "Energie besparing" maar dat is nou ook weer niet echt snel.

Thanks voor die tool, ik kom uit op de volgende temps:

desktop: rond de 50
in-game: rond de 80+

Het probleem is verholpen.

Ik heb de laptop opengeschroefd, en de fan schoongemaakt, inclusief het roostertje aan de binnenkant, die bekleed was met een tapijt van stof, temperatuur blijft nu, ook tijdens het gamen rond de 50 liggen. :thumb:

Dus woesoedoe, je weet wat je te doen staat, open schroeven die hap!
Gewoon even 4 schroefjes van het zwarte klepje losdraaien, en deze voorzichtig er uit halen, dan gewoon even je cooling fan losschroeven, en (met name) het roostertje aan de binnenkant schoonmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan