Acer Alaunchx.exe blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfryslan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Alaunchx.exe is een programma van het merk van mijn laptop, Acer, die voordat je in windows komt de installatie van bijv. office 2010 uitvoert.

Ik had een harde schijf die stuk ging en heb ter garantie een nieuwe harde schijf gekregen met deze installatie erop.
Maar de installatie blijft bij stap 52 van de 76 hangen, bij installatie office 2010...

Heeft iemand een oplossing om het programma toch juist de laten verlopen, of hoe ik dit programma kan verwijderen?

Ik heb gebeld met Acer en zij bieden als enige mogelijkheid om de laptop op te sturen. Maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik hem dan een week of langer kwijt ben.

Alvast super bedankt!!

Folkert

acer alaunchx.jpg

Omdat niemand anders antwoordt zal ik maar een poging doen. Ik heb ook een Acer maar jouw programma ken ik niet.

Ik begrijp uit je verhaal dat er een nieuwe HD in is gezet. Toen is de OEM (acer versie) van Windows 7 (toch?) er weer op gezet.
Daarna heb je je laptop terug gehad en om Office te installeren moest je dat Acer alaunchx.exe runnen. Dit progje installeert dan Office?
Ik heb het Office pakket er gewoon met de Office dvd op gezet.
Als je harddisk stuk gaat en dat wordt vervangen onder garantie zetten ze er weer de standaard Acer-Windows installatie op. Zou moeten werken.
Maak ook een herstel DVD set (optie zit in W7) dan kun je het voortaan ook zelf als er iets fout gaat.

Het is me nu niet helemaal duidelijk hoe jouw installatie er uit ziet?
Kun je me vertellen wat alaunchx allemaal doet, het zijn nogal wat stappen?

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ervoor gekozen om een nieuwe harde schijf ter garantie toegestuurd te krijgen. Hier staat het installatieprogramma van windows op en alle onderdelen. Alaunchx start ook direct als ik in windows kom en officieel kan ik hem niet onderbreken of afsluiten. Ik doe dat door taakbeheer te starten met crtl + alt + del. Dan moet ik steeds op Alt + tab klikken zodat de taakbeheer er voor een halve seconde tevoorschijn komt. Dan snel taak beeindigen aanklikken en beeindigen. Zo sluit ik alaunchx af :P

Naar mijn weten installeert deze alaunchx alle onderdelen die voor deze acer laptop nodig zijn. Zoals videokaart drivers enzovoort. Ook installeert hij office 2010 starter versie en bijv. de norton virusscanner (tijdelijke versie).

Ik heb al geprobeerd alaunchx in msconfig uit te zetten bij opstarten, maar dit helpt niets.

Ok, dus dan installeert het programma automatisch Windows, alle reclame en bloatware en als het meezit ook Office 2007?
Dat proces zou ik niet onderbreken...

Alles wordt geprepareerd en geinstalleerd als bij een nieuwe pc voor het eerste gebruik. Eigenlijk ook wel logisch.

Pas als alle updates enz. zijn binnengehaald kun je beginnen met alle overbodige meuk er weer af te halen, het systeem naar je zin inrichten, prive bestanden er bij te zetten etc etc.
Maar laat alaunchx eerst maar zijn taak afmaken. Zou het kunnen dat het niet goed ging omdat je alaunchx afsloot voordat hij klaar was?

Dat klopt. Ik heb ook het idee dat het zoiets is.

Maar het probleem is dat hij gewoon niet verder gaat, dan dat op de screenshot te zien is. Hij blijft bij stap 52 van de 76 hangen.

Ik heb hem de eerste keer de avond en de hele nacht laten werken, maar de volgende ochtend nog steeds niet verder. Later heb ik hem nog een een paar uur laten staan in alaunchx en weer hetzelfde.

Dus ik heb een manier nodig om hem weer werkend te krijgen, zodat hij alle stappen af kan ronden. Of een manier zodat ik hij niet meer opstart bij het opstarten van windows.

Alvast bedankt!!

Ik kan het bestand ook nergens op mijn computer vinden.

Weet iemand waar dit bestand staat? Misschien kan ik het uitschakelen door het te verwijderen.

Alvast super bedankt!

Ik heb het bestand AlaunchX.exe gevonden in de map: C:\OEM\Preload\Command\AlaunchX

Heb het bestand naar het bureaublad geknipt en nu start windows direct op zonder deze installatie programma.

Dus het probleem is opgelost!

Mocht iemand toch nog een oplossing hebben, zodat ik de installatie juist kan voltooien, dan hoor ik het graag!!

Aparte oplossing, goed dat je dit gedeeld hebt.. Maak nu eerst een backup van je harde schijf m.b.v. het menu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan