Acer Aspire 1700 beeldscherm spontaan dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiepoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn LCD scherm van mijn laptop, nadat ik deze opnieuw heb opgestart bleef het primaire scherm spontaan uit.
Ik heb een 2e scherm aangesloten om te kijken of deze wel doet en dit scherm wordt wel normaal aangestuurd.

Als ik op mijn laptop de FN knop bedien om van beeldscherm te wisselen gebeurd er op het primaire scherm niets buiten dat er een zoemend geluid verdwijnt, bij een 2e keer bedienen van deze FN knop werk het secundaire scherm weer en het gezoem is er ook weer.

Ook bij het opstarten wordt het secundaire scherm automatisch gekozen, bij aparaatbeheer zie ik maar 1 scherm staan.

Wie kan me verder helpen om toch weer beeld te krijgen?

Alvast heel erg bedankt

Hoi,

Ik heb al twee keer hetzelfde probleem gehad met mijn Acer laptop. Het scherm deed helemaal niets meer. Ik heb dit toen als volgt opgelost:

Laptop uitzetten
Stekker uit het stopcontact
Accu even een paar seconden uit de laptop halen en daarna er weer terug indoen.

Bij mij werkte het scherm weer na deze handelingen. Dus het is een poging waard om het proberen. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Groeten,

Bas

Ik net je tip geprobeerd Bas, dit heeft bij mij echter niet geholpen.

Ik heb ook geprobeerd om de bekabeling te controleren, maar dit gaat boven mijn pet.
Het los schroeven van de delen is geen probleem, ik zie dan aan de onderzeide van het scherm VLNR een kabel 2 kabelstrips die het scherm ingaan en 2 kabeltjes.
Om verdere controles te kunnen doen moet ik in het scherm gaan, en ik zie geen mogelijkheid om het dekse te lichten. Er zitten alleen aan de onderzijde schroeven die de schanieren en een afdekkap bloot leggen, k kan geen verbinding zien die het deksel kan bloodleggen

Laatst bewerkt:
Als je de verbinding in je scherm wil controleren, dan moet je de "schokbrekende" dopjes van je scherm lospeuteren en daarachter zitten dan de schroeven...

Veel succes,

heb nu de verbindingen kunnen checken, scherm is dood.
ik ben opzoek nu naar een zelfde laptop waar het scherm vam doet en de pc van dood is om het scherm over te kunnen zetten

dankje voor je tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan