acer aspire 3050 serie (3053wxci)

Status
Niet open voor verdere reacties.

[btc]brutus

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
hallo,

Je raad het al hij is ontzettend traag. Het geheugen draait op 333 mhz zegt everest!!

Maar nu wil ik dus ander geheugen plaatsen maar welke. kan ik zomaar ongestraft pc 4200 plaatsen of nog sneller of moet ik juist minder. Ik heb geen flauw idee hoe dit met laptops werkt aangezien dit mijn eerste is. Ik snap natuurlijk wel dat ik voor een cl2 of cl 2.5 moet gaan.

Ik weet dat ik in ieder geval geheugen erin kan zetten dat op 533 of 667 draait. of heb ik dit ook fout.... volgens de specs in het boekje zou hij hier ook op moeten draaien of zit er gewoon een gaar balkje in vanaf de fabriek....

Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen.

Gr EJ Huiskamp

Laatst bewerkt:
Dus de traagheid wijt je voor de 100% aan het geheugen?:confused:

Denk dat er wat anderes aan de hand is.
Een topic volproppen over geheugen, terwijl dat niet de oorzaak is, lijkt mij niet zinvol.

geheugen

nou laat ik het wat makkelijker stellen. hij is spliksplinter nieuwe en nog geen uur op het net geweest. ik zie dat mijn geheugen nu (512) mb continu tussen de 70 en 80% bezet is met het werken in vista. Ik wordt daar niet vrolijk van en het duurt allemaal ontzettend lang.

Hij doet het wel goed maar traag dus. daarom de vraag..welk extra geheugen om hem zodoende ook iets meer ruimte te geven in de videokaart. van 64 naar 128 mb.

[btc]brutus;1895786 zei:
nou laat ik het wat makkelijker stellen. hij is spliksplinter nieuwe en nog geen uur op het net geweest. ik zie dat mijn geheugen nu (512) mb continu tussen de 70 en 80% bezet is met het werken in vista. Ik wordt daar niet vrolijk van en het duurt allemaal ontzettend lang.

Hij doet het wel goed maar traag dus. daarom de vraag..welk extra geheugen om hem zodoende ook iets meer ruimte te geven in de videokaart. van 64 naar 128 mb.

zonder dollen. Maar is dat niet typisch iets dat bij Vista hoort? In andere topics lees ik soortegelijke berichten.
ps, met welke processen is ie bezig?
512 is het minimum van Vista toch? = traag

ik weet het

ik weet dat vista veel vraagt. ben er ook helemaal niet zo blij mee als dat ik dacht. het liefst gooi ik het eraf en installeer ik xp erop alleen durf ik dat niet te doen.

Maargoed het alle belangrijkste is......kan en mag er alleen maar Kingston geheugen in. ik vind het raar dat de acer niet compatible is met andere (goedkopere) geheugen modules.....

gr ej

zo raar is dat niet.

Andersom kan het ook zo zijn
Je moet eens proberen een fatsoenlijk reepje geheugen in een Dell te stoppen! IBM is helemaal diep triest.

Zou misschien een memtest hier van toepassing zijn? Hij zou toch sneller moeten draaien?
Eerst de kans dan maar wegstrepen dat het ligt aan niet goed geheugen.

Crucial geheugen kan er trouwens ook in.
Neem een willekeurige memory selector. (ik heb die van funprice.nl genomen)

nog even wat

iemand hier ooit geprobeerd om een value reepje geheugen te kopen en deze in een notebook te stoppen. veel bedrijven geven dan geen garantie dat de boel het doet. Waar worden deze modules dan in vredesnaam voor gemaakt. Ze zijn de helft goedkoper dan hetgeen dat ik moet hebben.....

Ook geven ze aan dat ik 533 mhz nodig zou hebben. nu weet ik dat mijn eigen 512 (die er nu in zit op 667 draait) zou ik deze samen kunnen combineren. Ik heb dan ongeveer 1.5 gig die dan evt samen draait op 533 omdat de ander waarschijnlijk zou zakken in snelheid.

deze raden ze aan:
20353 Kingston Geheugen Voor ACER 1024 MB, PC4200, 533 MHz (117 euro)

maar wat is dan het verschil met deze:
Dane-Elec SODIMM For ACER 1024 MB, PC4200, 533 MHz (78 euro)

Ik zie het niet......

*** ik nou uit mijn nek of wat!!!!! Zeg het maar

Vr gr ej huiskamp

Laatst bewerkt:
hoi ik zag je vraag dmv googlen , ik zat met hetzelfde probleem
zeer traag opstarten en langzaam switchen tussen programmas
ik heb er bij mij 2 nieuwe 512 modules in gedaan en nu gaat alles super
ik heb dus nog een originele 512 over als je intresse hebt hoor ik het wel
gr Shandor Lessmann

eerst had ik het idee om er ook een gig bij te zetten (533) maar die werkte niet in de laptop ,

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan