Acer aspire 3100 extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft een laptop. Nou zit er niet genoeg geheugen in voor vista. Maar liefst 512MB geheugen. Hij wou de laptop eerst weggooien maar toen had ik hem geadviseerd het geheugen up te graden En dat wilt ie en vroeg aan mij of ik dat kon doen. Toen zei ik jah en heb dus zijn laptop mee naar huis genomen. Maar helaas heeft deze laptop geen klepje waar het geheugen zich bevindt. Of is dit een notebook waar de geheugen sloten onder het toetsenbord zitten. Als ze zich daar inderdaad bevinden kun je ze dan alsnog makkelijk erin zetten. Want ik heb al het een en ander geprobeerd en heb het toetsenbord er al uit weten te krijgen. Snoertjes zijn gewoon netjes overal uitgetrokken en laptop doet het nog steeds. Maar onder het toetsenbord zit bij wijze van spreken een betonnen muur. En de schroefjes die de binnenkant bijelkaar houden zitten onderin. Alleen het zijn kruiskopjes alleen hele kleine. En ik weet niet wat voor schroevendraaier ik ervoor moet gebruiken. Ik doe dan welliswaar ook niet zoveel met notebooks. Zo ja hoe doe ik dat dan. Alvast bedankt voor de uitleg.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je ergens een heel kleine kruiskop vandaan moet halen en hem dan open moet schroeven. Daarnaast kan ik nergens wat vinden over dat model Aspire 3100, alleen de nieuwe waar al 2 gig op zit.
Weet je misschien welk moederbord erop zit?
Zo nee, kijk even met pc wizard 2008.

Dat is makkelijker uitzoeken, aangezien het geheugen daar immers opgeklikt moet worden.

Ik heb pc wizard ff geinstalleerd. Dit zijn de specificaties.

Moederbord:Acer Navarro
Chipset:ATI RS482
Processor:Mobile AMD sempron 3500+ (Deze is ook niet al te best. Dat weet ik. Maar een geheugen upgrade moet wonderen doen)
Fysiek geheugen 512MB
Videokaart:ATI Xpress 200M series
HDD:Hitachi 80Gigabyte

De rest doet er niet toe. Ik neem aan dat je vooral de naam van het moederbord wou weten en het type chipset. Hopelijk is dit voldoende info. Morgen ga ik met de laptop naar de gamma. Eens kijken of ze zon schroevendraaier hebben.

Ik heb pc wizard ff geinstalleerd. Dit zijn de specificaties.

Moederbord:Acer Navarro
Chipset:ATI RS482
Processor:Mobile AMD sempron 3500+ (Deze is ook niet al te best. Dat weet ik. Maar een geheugen upgrade moet wonderen doen)
Fysiek geheugen 512MB
Videokaart:ATI Xpress 200M series
HDD:Hitachi 80Gigabyte

De rest doet er niet toe. Ik neem aan dat je vooral de naam van het moederbord wou weten en het type chipset. Hopelijk is dit voldoende info. Morgen ga ik met de laptop naar de gamma. Eens kijken of ze zon schroevendraaier hebben.

Hallo, bedankt voor de info.
Het ging met name inderdaad om het moederbord, de kans dat het geheugen uitgebreid kan worden is groot, maar strookjes RAM hebben verschillende snelheden die je moederbord wel of niet ondersteunt.

Voor die schroevendraaiers kun je ook bij winkels als Azerty en Alternate kijken, ik denk dat ze die daar wel hebben. Zie www.azerty.nl en www.alternate.nl
Ik zal even kijken wat de mogelijkheden van je moederbord zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan