acer aspire 5101 laptop defect???moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmarchal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
hallo,

ik heb een acer aspire 5101 laptop, nu zat mijn vriendin gister achter de laptop en een half uurtje later wou ik erop, maar toen stond de schermbeveiliging vast.

ik heb de laptop opnieuw opgestart en sindsdien doet het toetsenbord het niet meer en de mouse pad ook niet.. ik dacht laat ik het is proberen met een losse muis, maar de usb poorten werken ook niet meer.

verder start hij normaal op(hij vraagt wel of je in beveiligde modus wil opstarten), nu heb ik op internet gelezen dat bij dit type acer vaak het moederbord kapot gaat en dit dan de klachten zijn... klopt dit en zijn er voor laptops ook moederbords te koop, zo ja waar?

MVG Martijn Marchal

Heb je nog garantie? Want het vervangen van een moederbord in een redelijk oude laptop kost al gauw erg veel geld.

Daarbij is er nog het probleem dat je in een laptop niet zomaar even de onderdelen kan vervangen. Je zult het een en ander moeten afweten van de opbouw van de hardware in je laptop.

Nu zullen er vast mensen zijn die het niet met mij eens zijn (ik bedoel, ik weet ook niet alles), maar als je geen garantie meer hebt, zou ik toch gaan kijken naar een andere laptop.

Of het ook daadwerkelijk het moederbord is dat is overleden, durf ik niet te zeggen. Er zijn andere mensen hier die hier veel meer verstand van hebben dan ik zelf.

Laatst bewerkt:
Heb je nog garantie? Want het vervangen van een moederbord in een redelijk oude laptop kost al gauw erg veel geld.

Daarbij is er nog het probleem dat je in een laptop niet zomaar even de onderdelen kan vervangen. Je zult het een en ander moeten afweten van de opbouw van de hardware in je laptop.

Nu zullen er vast mensen zijn die het niet met mij eens zijn (ik bedoel, ik weet ook niet alles), maar als je geen garantie meer hebt, zou ik toch gaan kijken naar een andere laptop.

Of het ook daadwerkelijk het moederbord is dat is overleden, durf ik niet te zeggen. Er zijn andere mensen hier die hier veel meer verstand van hebben dan ik zelf.

Nee ik heb de laptop nu ruim 1,5 jaar en hij werkte prima, tot gisteravond helaas.
ik vind het zonde om een nieuwe te kopen, terwijl ik hem misschien kan repareren voor 100 euro, maar ik denk dat deze kans klein is helaas!

iig bedankt,

martijn

Hallo, heb me geregistreerd om je te kunnen helpen met je probleem met je toetsenbord en muis,. Volgens de fabrikant is de accu dus kapot.........Mja kost weer genoeg.
Als je de moeite neemt kun je een reset doen door de accu even los te halen en weer terug te plaatsen. Afhankelijk van hoe ver je accu heen is kun je weer werken.

Groet Dopdrukker

Hallo, heb me geregistreerd om je te kunnen helpen met je probleem met je toetsenbord en muis,. Volgens de fabrikant is de accu dus kapot.........Mja kost weer genoeg.
Als je de moeite neemt kun je een reset doen door de accu even los te halen en weer terug te plaatsen. Afhankelijk van hoe ver je accu heen is kun je weer werken.

Groet Dopdrukker

bedankt voor je antwoord, ik heb het nog even geprobeerd, maar helaas, ook zonder accu werken de muis, toetsenbord en usb poorten niet meer!

inmiddels heb ik een nieuwe laptop gekocht, voor mij geen acer meer.
ik heb nu een hp pavilion dv9600 gekocht wat een fijne laptop zeg!

gr martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan