acer aspire 5315

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
kan ik bij de acer aspire 5315 de cpu en/of videokaart een andere erin plaatsen en weet iemand wat de laptop aankan met de voeding van 19 volt en 3.42 ampere dat is tog ongeveer 65 watt. ik verander liever de voeding niet want daar weet ik nog minder vanaf.
 
Ja, als je echt goed bent en verstand hebt van solderen (en dat bedoel ik niet 2 draadjes aan elkaar maken, maar SMD solderen).

Zorg ook dat je bij het terugzetten niet vergeet genoeg flux te gebruiken.


Echter zou ik zelf het advies van terrarabo opvolgen en er van afblijven, je maakt meestal meer kapot dan goed is met zo'n klusjes.


[edit]Dit process wordt ook wel eens "reballing" genoemd.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt (de GPU sowieso).

Dus je zult ze eerst los moeten maken (waarbij je net genoeg hitte moet hebben om het soldeersel te smelten, maar niet te veel zodat het ook schade toebrengt aan de chip/het moederbord.)

Dan moet je de contacten op de CPU/GPU en het Moederbord schoonmaken met zogeheten "desoldeerdraad".

Vervolgens zal je ze moeten "bewerken" met flux en een cutout maken/vinden van de goede soldeerposities op de chip (een klein metaal plaatje dat je op de flux laat rusten).
Daarna zal je de balletjes (waarmee je het allemaal weer vastmaakt) er op moeten strooien en ervoor zorgen dat ze goed op hun plek zitten.

Deze moet je vervolgens verwarmen zodat ze er niet afvallen als je de CPU/GPU omdraait.

Daarna moet je een zogeheten "reflow" of "reball" doen, en dat betekent dat je de chip opwarmt met een heatgun zodat de balletjes echt smelten en een verbinding maken met het moederbord.


Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan vinden.

[video=youtube;VTAU647jzzk]http://www.youtube.com/watch?v=VTAU647jzzk&feature=related[/video]

heb het even geskimmed maar deze persoon lijkt te weten wat hij/zij aan het doen is :)
let er wel op dat deze beste man goedkope chineese producten gebruikt
 
Laatst bewerkt:
ok dat klinkt allemaal te gevaarlijk ik moet het dus houden bij alleen ram upgraden
 
Om de laptop sneller te laten reageren zou u er natuurlijk ook nog een SSD in kunnen zetten.

Je zou ook een linux versie erop kunnen zetten of één van de vele illegale "light" windows versies.
 
is dat makkelijk een interne schijf vervangen door ssd en kan dat wel op het moederbord???
en k houd het wel graag gewoon bij windows 7
 
Nee een HDD vervangen door een SSD is een van de simpelste taken (schroefjes aan de onderkant los, klepje open, dan erin en eruit).
 
Hallo

C.p.u. van dit model zit in een voet.

Is dus te veranderen.

Of dit veel nut/snelheidswinst zal hebben ???

Nuttig voor u om te weten ???

Deze laptop komt heel goed overeen met een 5720G.

Veel van deze laptops sneuvelen voortijdig omdat de heatpipe radiator vol zit met stof .

Deze op regelmatige basis eens stofvrij maken is nuttig en laat de intene temperatuur merkbaar dalen.

Hoe je dit doet heb ik hier al ettelijke malen vermeld , en ik wil niet blijven in herhaling vallen....

Peter
 
@mastermindzh oke maar hoe werkt het dan allemaal met de bios want dan is alles van de pc af k heb nog nooit eerder hdd vervangen en ik heb er maar 1 dus dan is egt alles weg?
@VDK_P oke maar welke processors passen er allemaal in en sluiten aan bij de voeding?
qua stofvrij maken dat doe ik elk half jaar dus dat zit goed.

ik weet niet of het kan maar kun je de voeding van een laptop makkelijk upgraden???
 
maar het word toch wel iets beter en kun je er dan wel betere games opspelen via die nieuwe cpu??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan