Acer Aspire 5336 Bios Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterroo

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2013
Berichten
9
Hallo iedereen,

De laptop van een familielid van mij is een paar dagen geleden gecrasht, en nu wil ik graag in de bios komen alleen dan vraag hij mij om een wachtwoord. we hebben alles afgezocht maar nergens Is een wachtwoord voor de bios te ontdekken. ik hoop dat iemand weet hoe ik hieraan kan komen.

alvast bedankt, Woute
 
download hiren's boot cd en brand die,en start er mee op veel tooltjes zijn dat
 
Hallo

Het standaard antwoord zou zijn --> verwijder het b.i.o.s. batterijtje voor enkele minuten.

Meestal verliest de laptop dan dit paswoord.

Hier gooit er een een dergelijke laptop open ---> linksonder op +/- 3min42sec zie je dit batterijtje op het motherboard gesoldeert.

Je dient dus heel wat te demonteren om er aan te kunnen...

Of dit truukje zal opgaan voor deze laptop weet ik niet.

Veel fabrikanten zetten nu immers dergelijke paswoorden geencrypteerd in e.eprom ...

Paswoord zetten op veel laptops betekend heden ten dage ook dat de harddisk "gelocked" is op dit specifieke motherboard.

De eenvoudigste manier is uiteraard het paswoord dat je zelf hebt ingevoerd invullen ...

Of ... de reeds eerder aangehaalde oplossing proberen "hiren's boot c.d."

Blijkbaar vergeten de link te zetten ... en vind deze niet 1 2 3 terug ...

Hier foto motherboardboard ,waarop te zien is dat deze batterij in een socket zit ---> blijkbaar bestaan er diverse modellen van dit motherboard. (U.S. / E.U ???)

http://www.benl.ebay.be/itm/Origina...ronik_Computer_Mainboards&hash=item5d3a257aa8


peter
 
Laatst bewerkt:
a. Heeft dat familielid die laptop nieuw gekocht of tweedehands?
b. Heeft dat familielid zelf het huidige bios wachtwoord erop gezet?

Ik vond overigens de volgende instructievideo op Youtube die mogelijk helpt bij je probleem. Geen garantie etc.: Ik heb het zelf niet uitgevoerd/getest.

Overigens zou je normaal gesproken (zeker als het familielid de laptop nieuw gekocht heeft en (hopelijk) het aankoopbewijs bewaard heeft) kunnen bellen met Acer voor hulp. Zal wel niet gratis zijn (ik schat tussen 60 en 120 euro), maar is een mogelijke oplossing.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan