Acer Aspire 5349 laptop win7 verbonden via Wifi, toch geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

flupkeII

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2015
Hoi allen,

Ik heb bij mijn Telfort glasvezelabonnement een Sitecom Gigabit N300 router gekregen die probleemloos werkt met ieder apparaat wat ik er op aangesloten heb, op één na.

Vandaag wilde ik mijn oude Acer Aspire 5349 laptop met windows 7 Home Premium op aansluiten via Wifi. De laptop lijkt gewoon normaal verbinding te hebben met de router (bij netwerkeigenschappen staat letterlijk 'internet access') maar surfen werkt niet. Zowel IE als Firefox heb ik geprobeerd en beide geven een 'server niet gevonden' fout.

Vervolgens heb ik de laptop met een UTP-kabel aangesloten en toen werkte alles wel normaal. Via de UTP-kabel alle achterstallige windows-updates geïnstalleerd de de hoop dat dat het probleem zou verhelpen maar dat was niet zo: nog steeds wel Wifi mét de vermelding 'internet access' bij de netwerkeigenschappen maar toch geen werkend internet.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Heb je een static of een dynamic ip adres en wat zegt de probleem oplosser van Windows?

Met vriendelijke groet,

Dankjewel voor het meedenken.

IP adres wordt toegewezen via DCHP (dat is dus dynamisch neem ik aan?).
De probleemoplosser van Windows zegt helemaal niks, windows herkent het probleem niet.

- ga naar uw netwerk centrum (rechtermuisknop op het internet icoon in de rechterkant van je taakbalk)(Of via het configuratie scherm)

- aan de linkerkant van het scherm staat adapter instellingen wijzigen klik daar op.

- zoek naar de adapter die verbinding heeft deze heet waarschijnlijk "LAN-verbinding X" of "Ethernet X"

- rechtermuisknop op deze adapter en op instellingen drukken

- bij onderdelen zoek je naar het onderdeel "internet protocol versie 4" dubbel klik daar op.

Staan daar waardes ingevuld?

Met vriendelijke groet.
Thijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan