Acer Aspire 5520 moederbord stuk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smacrander

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Nu start mijn laptop niet meer op ... na aanzetten gaat de laptop heel even " wat doen " en dan meteen gaat hij weer uit . Direct dan gaat hij weer aan .. meteen weer uit . Dit blijft zich herhalen ... en ik kan dat alleen stoppen door de accu er even uit te halen . Dus .. hij start niet eens op .Het scherm blijft dus donker .
Nu werd geoordeeld dat het moederbord stuk zou zijn ... kan dat waar zijn ? En .. is het dan nog de moeite ( geld ) waard om deze te laten repareren als dat zo'n eurootje of 300 gaat kosten ?

Hallo,

Of je hem wil laten herstellen moet je zelf beslissen, Ik weet niet goed hoe veel de nieuw prijs van die notebook was en hoe oud die is.
Het kan inderdaad kloppen dat het moederbord stuk is.

Nu start mijn laptop niet meer op ... na aanzetten gaat de laptop heel even " wat doen " en dan meteen gaat hij weer uit . Direct dan gaat hij weer aan .. meteen weer uit . Dit blijft zich herhalen ... en ik kan dat alleen stoppen door de accu er even uit te halen . Dus .. hij start niet eens op .Het scherm blijft dus donker .
Nu werd geoordeeld dat het moederbord stuk zou zijn ... kan dat waar zijn ? En .. is het dan nog de moeite ( geld ) waard om deze te laten repareren als dat zo'n eurootje of 300 gaat kosten ?

Acer Aspire 5520, bekende probleem met de mcp in het algemeen. Je kan deze laten vervangen door een aantal bedrijven binnen Nederland. Let wel goed op naar de garantie periode die je krijgt.

Bedrijven die vaak maar 30 dagen of 3 maanden garantie geven, 'reflowen' de mcp chip en hiermee lijkt het probleem dan opgelost te zijn.

Dit probleem is over het algemeen binnen enkele weken of maanden weer terug en dan kan je weer overnieuw.

Zoek dus naar bedrijven die minimaal een half jaar tot een jaar garantie geven, uiteraard zullen deze iets duurder zijn dan de gemiddelde verfbrander reparateur maar je kan dan weer enkele jaren vooruit i.p.v. enkele maanden.

Gemiddeld zitten deze reparaties op +/- €150,00 á €175,00. Een bedrijf dat een reflow doet zal er €75,00 tot €100,00 voor vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan