[Acer Aspire 5520g] Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

brawnie

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Ik heb sinds gister een probleem met mijn laptop,
Als ik hem wil opstarten blijft het beeld zwart, je hoort de fans heel even aangaan, daarna gaan ze weer uit en sluit de rest ook af.
Alles is goed aangesloten verder, heb het al een keer zonder batterij, maar aan de netstroom geprobeert, maar tevergeefs.
Aan oververhitting kan het niet liggen, aangezien hij alleen maar koude lucht uitblaast.

Wat te doen?

Brawnie

Maakt ook piep geluiden als je hem aan externe boxen doet??

Is er voor dit probleem optrad ook "iets" gebeurd met de laptop?

Je kan ook niet in veilige modus of het bios?

@ nicj56

Nooit zomaar ergens van uit gaan. Wij kunnen immers niet zien wat er met de laptop gebeurd als deze word gestart. Plus, aan de hand van het stellen van dit soort vragen is het mogelijk dingen uit te sluiten.

Je kan nooit te veel info hebben immers.

Ik heb dat niet uitgetest, op externe boxen.

Maar voordat dit probleem optrad is me harde schijf gecrashed geweest, heb een nieuwe gekregen en sinds dien heb ik ook een koelingsprobleem, maar dat heb ik alleen als hij aan de netstroom zit.

Bekend probleem, is toch echt oververhitting geweest en nu een hardware defect!

Hoe bedoel je dat mrmusic?

Ts geeft aan dat er al een neiuwe hd is geplaatst. Bedoel je dat deze nu de problemen veroorzaakt?

En als dat het geval is, terug naar de winkel!

Nee, niet de harddisk, maar oververhitting van de videochip, gebeurt regelmatig bij dit type, net als bij de Acer7520 en de HP DV6xxx en DV9xxx serie

Aha, op die fiets.

Maar dan geldt het naar de winkel nog steeds.

(en heb ik weer bijgeleerd!)

Terug naar de winkel ligt er een beetje aan.
Is het garantie wel ja, maar anders is het een reparatie die als snel in de honderden euro's loopt.

Er is ook een nood-reparatie mogelijk, kost 50,- euro op basis van no cure no pay.

Alleen, het kan zijn dat de laptop dan weer 2 jaar werkt, maar kan ook 2 maanden zijn....

Zullen we nog even de reactie van ts meoten afwachten om te zien wat de kortste klap zal zijn. Ik ga in inder geval de typenummers eens in de gaten houden hier.

Zulke problemen hebben Acers vaak. Ga je terug naar de winkel: dan wordt er een nieuw moederbord in gezet en soms een nieuwe harde schijf en dan kun je er weer een paar maanden mee vooruit...

Terug naar de winkel ligt er een beetje aan.
Is het garantie wel ja, maar anders is het een reparatie die als snel in de honderden euro's loopt.

Er is ook een nood-reparatie mogelijk, kost 50,- euro op basis van no cure no pay.

Alleen, het kan zijn dat de laptop dan weer 2 jaar werkt, maar kan ook 2 maanden zijn....

De harde schijf is begin dit jaar vervangen, mocht het aan de harde schijf liggen, heb ik daar dan niet nog een jaar garantie over? aangezien mijn hele laptop een jaar garantie had?
Of is het dan verstandig om juist voor een nieuwe te gaan kijken, aangezien mijn garantie is verlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan