Acer Aspire 5520G valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Ik heb gisteren tweedehands een laptop gekocht: de Acer Aspire 5520G. In het begin werkte hij prima tot ik wou booten van een cd. De laptop werd megawarm en sprong uit. Inmiddels spring hij al uit bij het opstarten van Windows, en als ik windows kan opstarten en doe een temp check zijn zowel GPU als CPU over de 80 graden. Is mijn laptop overhit of is er iets mis met de accu dat hij telkens uitvalt? Hopelijk is het makkelijk op te lossen! Help!

Eerst controleren of je processor wel gekoeld wordt.

Indien nee demonteren, zover dat je bij de processor komt.
Evt. koeler vervangen, niet vergeten koelpasta te vervangen. Alles stofvrij maken, daar dit ook nogal eens voor problemen zorgt.
Bij demontage, geen geweld gebruiken uiteraard en noteer waar je het e.e.a. uithaald zodat je ook weet waar het weer terug moet.
Succes

Hallo

Vermoedelijk is dit ook de reden waarom deze werd verkocht.

De laptop zou ik persoonlijk eens stofvrij maken .

En dan nog eens de temperaturen controleren.

Hoe wordt hier ook al eens vermeld :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-van-zelf-uit?highlight=laptop+stofvrij+maken

Indien de laptop dan nog steeds uitvalt , is vermoedelijk de thermische geleidende pasta versteend van c.p.u. en g.p.u. , deze dient dan te worden vervangen.

Uiteraard dient de laptop dan wel te worden geopend.

Peter

Laatst bewerkt:
Eerst controleren of je processor wel gekoeld wordt.

Indien nee demonteren, zover dat je bij de processor komt.
Evt. koeler vervangen, niet vergeten koelpasta te vervangen. Alles stofvrij maken, daar dit ook nogal eens voor problemen zorgt.
Bij demontage, geen geweld gebruiken uiteraard en noteer waar je het e.e.a. uithaald zodat je ook weet waar het weer terug moet.
Succes

Hoe kun je controleren of je processor gekoeld wordt? PC wizard 2010 geeft dat niet aan...

Eventuele koelpasta vervangen heb ik totaal geen verstand van, maar is wel het proberen waard. Weet iemand wat de windows 7 waarschuwing: "Uw computer is incorrect afgesloten in verband met het plotseling stoppen van uw processor" ofzoiets dergelijks? Is dan de processor helemaal defect of alleen de koeler/koelpasta?

inmiddels een nieuwe koeler erin gezet en de laptop werkt naar behoren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan