acer aspire 5535 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

limbourgois

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Ik weet dat dit topic vaker is langs gekomen hier, maar ik heb de oplossing voor mijn probleem nog niet gevonden.

Verhaal in het kort: laptop starte niet meer op, fan draaide even 3sec.
Alles schoon geblazen, met linux in dvd drive opgestart, alles werkte perfect, maar na een tijdje sloot de laptop toch weer spontaan af. Oorzaak te hete cpu.
alles opengedraaid heatsink van fan los gemaakt en daar echt een dot stof weggehaald. Nieuwe coolings pasta gebruikt, opgestart en alles werkte prima. Temperatuur normaal (45-70 max.)
Een hele avond zonder problemen gedraaid.
De volgende dag getracht om Vista te vervangen door Windows 7. Tijdens installatie een paar automatisch herstart uitgevoerd (onderdeel van installatie).
Echter bij de uiteindelijke afronding van configuratie, duurde het erg lang, het leek of er geen activiteit was. Dus besloot ik om de installatie , doormiddel van aan/uit knop, af te breken. Het opnieuw opstarten lute echter niet meer. Precies hetzelfde verschijnsel als toen de laptop, met dien verstande dat de manier zoals ik het probleem eerder oploste nu niet meer werkt. Hij blijft in "coma". Je hoort hem aanslaa, zowel fan als ook de dvd drive, maar na 3-5 sec schakeld deze weer uit. Soms hoor je na een tijdje de fan wel weer draaien, maar er gebeurt verder niets. 2e scherm aangesloten, ook geen beeld.

Wie oh wie heeft de oplossing voor dit probleem???? Waarbij ik mij afvraag of de reden voor de eerste keer zwart scherm , dezelfde is als ik nu heb omdat de temperatuur nu wel normaal was en bleef.

graag reacties,

Hallo

Zoals je zelf ook reeds kunt vermoeden volgen de door u beschreven symptomen:

Zo goed als zeker een losgekomen g.p.u. of motherboard chipset .

Een eventuele reflow van deze kan een oplossing zijn.

Peter

Hoe verklaren jullie dan dat de laptop tussentijds het wel gedaan heeft?
Kan het ook zijn dat deze Acer zichzelf in een veiligheids modus plaatst en deze alleen met een bepaalde handeling hier weer uit te halen is?

Er zal waarschijnlijk geen garantie meer op zitten, deze laptop is ongeveer 3 jaar oud, Precies weten doe ik dit niet daar deze niet van mijzelf is.
Misschien kan iemand mij een link geven waar ik het serienummer kan ingeven om te controleren of of er nog garantie op zit?
Sommige andere merken hebben deze feature.

Probleem gevonden, helaas te duur om normaal op te lossen.
Ik heb een moederbord in china gekacht, scheelt toch weer 150 euri

nieuw moederboard ingezet, draait als een tierelier. Temperatuur 45-65 graden. Alleeeen...... Ik moet de aan/uit knop vaak lang ingedrukt houden voordat hij uberhaupt start.
Rebooten gaat zonder problemen, alleen dus als ik hem uitgezet heb en daarna weer wil aanzetten. Weet hier iemand de reden voor.
Verder nog een vraagje; wie weet wat de functie is van de "TC25 connecter" op het moederboard? Deze zat op 1 aanhechtings punt wat los en is nu helemaal eraf. Laptop werkt verder normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan