Acer Aspire 5542G start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire 5542G. Als ik hem opstart krijg je een melding dat Windows niet gestart kan worden door een fout.
Ik kan dan kiezen uit opstartherstel en normaal starten.

- Als ik normaal starten doe komt er eerst het windows animatietje met Windows starten en daarna blijft het scherm zwart (door het scherm paas) staan.
- Als ik opstartherstel doe komt hij weer in een leeg zwart scherm en er gebeurt niets.
- Als ik Windows probeer te herstellen via de Windows 7 cd start het op. Als ik dan kies computer herstellen komt hij ook niet verder en windows installeren blijft hij hangen op setup starten.
- Ook heb ik via ALT F10 recovery proberen te doen, maar dan kan hij het weer niet laden.

Wat is het probleem? Ik hoop niet iets mis met de hardware, want daar is niets mee gedaan.

Alvast bedankt!

aangezien hij wel kan opstarten maar vast loopt bij het scherm waar window begint en je kan windows niet installeeren ligt het waarschijnlijk aan iets van de hardware. hierover kunnen wij via het internet niet veel doen, maar ik gok dat het aan het geheugen of de harde schijf ligt.

het beste wat je kan doen is om naar een ICT winkel/hulpdesk voor particulieren te gaan.

Het kan zijn dat de harde schijf op is. Om dat te achterhalen zal ik een linux liveCD branden, b.v. Ubuntu of Knoppix. Vervolgens van dez live CD opstarten. In feite moet je dan kunnen internetten (tenminste met kabel) en je kan kijken of je de harde schijf nog kan lezen.

Wil je dat niet doen kan je proberen Windows schoon te installeren met een langzame formattering van de harde schijf, maar dan ben je alles kwijt.

Maar ik vrees toch dat de harde schijf stuk is. Kan je nu lekker een SSD kopen...

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb hier een Harde schijf SATA en geheugen.
Maar hoe zou het komen dat er iets met de hardware mis is? Er is nooit heftig mee omgegaan.

Ik kan proberen de harde schijf te vervangen. Kijken of dat wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan