ACER ASPIRE 5672 HDD klik

• Onderwerp starter Onderwerp starter dio5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dio5

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
Ik heb sinds een week of twee een acer aspire 5672.
Fantastisch ding, maar mijn harde schijf, een Hitachi Travelstar 5K100 80Go Serial-ATA (HTS541080G9SA00) klikt zo om de 2-3 seconden random. Niet dat je dit hard hoort, maar snachts in de ultieme stilte kan dit wel eens vervelend worden als je je erop gaat focussen.
Ik heb reeds rondgezocht op forums en zo, en krijg zeer uiteenlopende reacties, maar het lijkt neer te komen op: "Hitachi schijven klikken. Dit is normaal en heeft iets te maken met de heads die parkeren of zoiets..."

Iemand enig idee hier?

bij mij is het zo bekend als een harddisk klikt is ie kapot. bij gewone pc`s en bij laptops.
je kunt je schijf wel eventueel testen met een hdd test programma. zoals hitachi drive fitness test. of een ander hdd test programma maar dat zal ik wel effe doen als ik jou was (nu zit er nog gerantie op):thumb:

ja ik heb de fitness drive test gedaan en alles was perfect, ik hoor ook geen enkele klik tijdens de test. Het lijkt alleen in windows te zijn.

Nogmaals, volgens velen is het een kenmerk van hitachi schijven dat ze zo klikjes maken.
Overigens, het lijkt me raar dat mijn schijf stuk zou zijn als alles nog perfect werkt.

Strange effect. Vermits de flapper nog maar 2 weken oud is, terug naar leverancier. Een HD die tikt, Niet zo best.

als hitachi zegt dat de disk oke is en hij tikt wel dan verwijs ik je door naar acer.
email: benelux@acer-euro.com
stuur daar effe een mail heen kijken wat die mensen bij acer zeggen.

Laatst bewerkt:
ja heb ook al met acer gesproken , maar daar zeggen ze alleen: " we komen hem halen en zullen er naar kijken".

Ik ga dat ding dus geen week of langer afgeven om dan tot de vaststelling te komen dat het normaal is. Een harde schijf vervangen kan ik zelf ook wel, ik zou dus liever gewoon eens vergelijken met andere dezelfde modellen.
Volgens de test is mijn disk ok, en volgens hitachi zelf is dit normaal. Het is eigenlijk volgens mij meer software - gerelateerd, windows xp die elk 2 seconden iets met mijn harde schijf doet....

Soit, ik raak er wel aan gewoon. En moest ze toch crashen, ik heb een jaar garantie dus...

kijk dan wel effe of er disk errors of warnings in het logboek van windows staan bij system.
start uitvoeren en dan eventvwr.msc

ook geen wanings waarschuwingen??? er moet dan disk bij staan. zo niet lijkt er niks aan de hand te zijn met de harddisk. dat is het gewoon afwachten wat ie dut. je hebt immers toch nog gerantie.

jawel, er staan 4 x dezelfde warnings in, event - id 51, allemaal op hetzelfde uur/datum.(26/02/2006
De uitleg is: "Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\D tijdens een wisselbestandsbewerking."
( D is mijn tweede partitie)
Voor de rest sindsdien geen fouten/warnings ivm met disk gelogd.

dan heeft je schijf wel gehaperd maar als het hierbij blijft is het geen probleem. komen er nog meer dan zou ik wel effe contact met acer hierover opnemen.

Acer Aspire 5672

dio5 zei:
Ik heb sinds een week of twee een acer aspire 5672.
Fantastisch ding, maar mijn harde schijf, een Hitachi Travelstar 5K100 80Go Serial-ATA (HTS541080G9SA00) klikt zo om de 2-3 seconden random. Niet dat je dit hard hoort, maar snachts in de ultieme stilte kan dit wel eens vervelend worden als je je erop gaat focussen.
Ik heb reeds rondgezocht op forums en zo, en krijg zeer uiteenlopende reacties, maar het lijkt neer te komen op: "Hitachi schijven klikken. Dit is normaal en heeft iets te maken met de heads die parkeren of zoiets..."

Iemand enig idee hier?

Dio5
Ik heb nu 3 maanden de acer spire 5672. Dat klikken dee de mijne ook. 5 dagen, en toen gaf de laptop de geest. Bovendien wordt hij erg warm. Laptop opgestuurd, week later terug met nieuwe HD (111 gB) Weer opnieuw geinstalleerd. Deze gaf geen klikjes. Echter vorige week maandag, 3 juli, gaf de laptop weer de geest. Weer opgestuurd, met het verhaal dattie weer HD problemen had. Telkens een BSOD, uitval en nog meer narigheid. Gisteren kreeg ik hem weer terug, met weer een nieuwe HD van 111 gb (er zat een 80 gB origineel in) Laptop wordt nog steeds warm, dus vandaag heb ik een Notepal koeler van Cooler Master gekocht en deze onder de laptop gezet. De HD wordt nu niet warmer dan 40 graden en de cpu staat op 50 graden, alles dus zeer acceptabel. zonder de cooler wordt d HD wel 60 a 70 graden en de CPU (dualcore) wel 65 graden. Blijkt dat de acers veel last van de warmte hebben....

groeten KennyCOD

hallo even ter reactie op het verhaal van Kenny-Wijchen.

dat getik van je hdd is normaal ik heb hetzelfde probleem, en daarnaast heb ik hetzelfde probleem ook nog een met mijn externe hdd van mijn computer ook een hitachi! het lijkt alsof hij parkeert en terug online komt met als gevolg een harde tik ik word er zo naar van dat ik geen hitachi hdd meer aanschaf! weg met die handel!

en wat betreft het warm worden van je laptop! same problem over here alleen ik heb er een oplossing voor gevonden ;-) onderin je laptop ik heb dan een 5602 bij het geuheugen zit ook jou cooler voor je cpu en systeem, HIERVOOR HEBBEN ZE EEN OF ANDER STICKER EROP GEPLAKT! snap in eerste instantie niet eens waarom misschien een fabrieksfout vergeten ofzo, ik heb deze sticker verwijderd met wat moeite en nu koelt mijn systeem uitstekend hij is nooit meer warm, voorheen kon ik hem niet eens op mijn schoot zetten van de hitte nu heb ik daar geen last meer van.

suc6 verder.

groeten behcet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan