Acer Aspire 5742G laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

quake4play

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Goedemiddag:D

Ik heb een probleem met mijn laptop.

ik merk dat ik nu maar ongeveer 1 uur op de accu kan doen.

toen ik hem eerst had 2.30 uur.

is dit normaal?

het merk is trouwens acer;)

Groetjes quake4play

Hallo quake4play,

Hoe oud is de laptop? Helaas is het zo dat de leeftijd van een gemiddelde laptopaccu niet erg hoog ligt.

Ik wil je vragen het volgende te doen:

Open cmd (met admin-rechten) en voer het volgende in: powercfg.exe -energy -output "C:\Users\Gebruikersnaam\Desktop\energy.html". Vervang uiteraard Gebruikersnaam door je eigen gebruikersnaam.
Het proces duurt, zoals aangegeven, één minuut. Hierna open je het bestand energy.html op je bureaublad en scroll je naar beneden tot je de capaciteit van je accu ziet. Je kunt dit vergelijken met de capaciteit die de accu toen die nieuw was.

RHPJS

Laatst bewerkt:
Hoi RHPJS

ik heb hem gekocht begin dit jaar egens in januari 2011.

en hij zegt als ik dit intyp dat de bestandnaam onjuist is dat met engery blabla ik heb het al gebrobeerd

Kun je misschien even een screenshot maken van wat je precies intypt?

Dat de capaciteit van de laptop accu's afneemt is normaal ja. En bij Acers helemaal, die zijn namelijk niet van topkwaliteit.

Hier nog een Asus die al vele jaren oud is, en de batterij gaat nu nog maar een kwartier mee, net genoeg om op te starten. Laptop heeft bijna altijd aan het netsnoer gehangen. Accu's worden na verloop van tijd slechter.

Wel kan je bij Windows 7 in Energiebeheer kijken: Configuratiescherm --> Energiebeheer

mrHenkie, heb je wanneer je de laptop aan de lader hangt altijd de accu eruit gehaald?
Dit is een belangrijke oorzaak van de achteruitgang van de capaciteit van de accu.

Eigenlijk is die laptop de huislaptop voor iedereen, en dat deden we inderdaad niet. Zal vast daardoor komen.

oke hoi ik weet niet hoe je schreenschot moet toeveogen in dit forum

maar ik ben het ook met paranoid eens de accu slijt namat langer hem hebt

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Da's de handtekening van helpmij.nl lid dnties.

hierzo heb ik een foto van mij probleem.

ik ben er smiddag er weer moet straks naar mijn werk

hoi het is inmiddels al opgelost en goede kennis heeft er al na gekeken

bedankt voor jullie hulp en steun

de accu is idd verslijten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan