Acer aspire 5920G koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hey,

ik heb een acer laptop die vaak als ik zware games speel veel te warm word. dan heb ik het niet alleen over de cpu en de gpu maar waar ik me druk om maak is de hdd want die is vaak wel boven de 50 graden en als ik dan bijv. gta4 ga spelen dan krijg ik meestal blouw scherm en daarvoor gaat hij al rare dingen vertonen zoals doorzichtige dingen en dingen die te laat laden. ik denk dat dat iniedergeval door de temperatuur komt.

met zware games heb ik het eigenlijk over alles games behalve die van 5 jaar oud :p
(ik bedoel meer: cod4/5 ut3/gta4/crysis/fear/mirrors edge/ !(en zelfs spore en nfsundercover)

en ik vroeg me af is 40a50 graden te warm voor een laptop harde schijf? en kann hij er aan kapot gaan?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

afb. 1 = normale temperaturen (voor mijn laptop) alleen is de harde schijf nogsteeds warm nadat ik een uur geleden gtaIV speelde
afb. 2 = temperaturen 1 seconde nadat ik gta4 speelde
afb. 3 = half uur nadat ik gta4 speelde

als ik normaal bezig ben met bijvoorbeeld een muziekje luisteren, interneten, of msnen dan zijn dit ongeveer de normale temperaturen

GPU =65
temp1 =70
core 1 =60/70
core 2 =60/70
hd0 = 30/40

Bijlagen

• afb.1.jpg
    afb.1.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 78
  • afb.2.jpg
    afb.2.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 60
  • afb.3.jpg
    afb.3.jpg
    57 KB · Weergaven: 60
Over de harddisk tempratuur zou ik me niet al teveel zorgen maken, de anderen zijn wel aan de hoge kant!

hey,

ik heb een acer laptop die vaak als ik zware games speel veel te warm word. dan heb ik het niet alleen over de cpu en de gpu maar waar ik me druk om maak is de hdd want die is vaak wel boven de 50 graden en als ik dan bijv. gta4 ga spelen dan krijg ik meestal blouw scherm en daarvoor gaat hij al rare dingen vertonen zoals doorzichtige dingen en dingen die te laat laden. ik denk dat dat iniedergeval door de temperatuur komt.

met zware games heb ik het eigenlijk over alles games behalve die van 5 jaar oud :p
(ik bedoel meer: cod4/5 ut3/gta4/crysis/fear/mirrors edge/ !(en zelfs spore en nfsundercover)

en ik vroeg me af is 40a50 graden te warm voor een laptop harde schijf? en kann hij er aan kapot gaan?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

afb. 1 = normale temperaturen (voor mijn laptop) alleen is de harde schijf nogsteeds warm nadat ik een uur geleden gtaIV speelde
afb. 2 = temperaturen 1 seconde nadat ik gta4 speelde
afb. 3 = half uur nadat ik gta4 speelde

als ik normaal bezig ben met bijvoorbeeld een muziekje luisteren, interneten, of msnen dan zijn dit ongeveer de normale temperaturen

GPU =65
temp1 =70
core 1 =60/70
core 2 =60/70
hd0 = 30/40

ooit gehoort dat laptops nou niet bedoeld zijn voor de ''zwaardere'' spellen?
dat je die blauwe schermen krijgt, lijkt mij niet zo vreemd, want een gpu van 90 graden vindt ik wel erg hoog:confused:
Ik zou voor een externe koeling zorgen als je aan het spelen bent, dat scheelt al heel wat.

volgens mij heeft de fan van mijn laptop geen zin meer om aan te gaan als ik tog al externe koeling gebruik want deze fan is heel onregelmatig en gevoelig. als mijn laptop koud is en hij word wat warmer (60 graden) kan hij al heel hard blazen terwijl dat niet nodig is en waneer mijn laptop heel warm is en ik druk ff op alt tab uit het spel dan staat de koeling ook weer gelijk stil om dat hij 20 graden gezakt is hoewel dat dan rond de 70 graden is en dat is dus het probleem dat als ik denk ik een notebook cooler aanschaf dat mijn eigen fan niet meer gaar blazen en dat het uitijndelijk dus niet uitmaakt of je hem gebruikt of niet...

klopt dit of niet?

over game laptop gesproken, deze was een jaartje geleden gekocht en was een game laptop van toen dus hij zou er tegen moeten kunnen

Laptops om te gamen heb je pas vanaf €2000,00 en niet een met een 8600gt oid erin, je zou echt eens na externe koeling moeten kijken

Over de harddisk tempratuur zou ik me niet al teveel zorgen maken, de anderen zijn wel aan de hoge kant!

ik wil dan denk ik gaan voor externe koeling maar dan wil ik koeling die mijn gpu en cpu op de 50a60 graden houd. is dat mogelijk?
dat mijn laptop niet veel warmer word als ik ga spellen spelen met notebook koeler want wat ik heb gemerkt is dat de performance inzakt als de laptop te warm word

is er een notebook cooler die er voor zorgt dat mijn laptop niet warmer word als 60 graden?
en is het mogelijk om dan mijn interne fan ook nog te laten draaien?

Wat je ook gaat proberen, het lukt je gegarandeerd NOOIT om die spellen op die laptop probleemloos te spelen, zonde van je tijd, moeite en geld!

ik denk dat dat ook te letterlijk is maar kan ik niet met een notebook cooler mijn temperaturen zodanig laag houden dat de performance niet inzakt? of is dat onzin en maakt het niet uit dat ze rond de 90 graden zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan