Acer Aspire 6920, Lamp van het beeldscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

olondo9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Acer Aspire 6920
Er zit een bepaalde functie knop op waardoor je de lamp van je beeldscherm kan uitzetten. (Fn-F6)
Als je dan Fn F6 klikt dan gaat de lamp uit. Als je dan weer op een knop toetst, dan gaat hij weer aan

Alleen toen ik hem zondag morgen opstartte, bleef de lamp uit.
Als ik dan op de Fn+F6 toets klik, dan springt hij weer aan. Alleen als ik dan weer op een knop toets springt hij vanzelf weer uit
Dus eigenlijk is het logisch wat het probleem is, hij heeft de functie omgewisseld.
Aangezien ik dit vaak gebruik zou het kunnen zijn door de ouderdom, maar dat lijkt mij niet

Iemand een idee hoe ik dit weer kan omwisselen? Want met een zwart scherm kan ik dus helemaal niks?!

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met lamp?
Heb je het misschien over het beeldscherm.

Ik heb hier een IBM waar je dus echt een lamp aan/uit kunt zetten, die zit bovenin de lijst van het beeldscherm.

Ja klopt, de lamp van het beeldscherm staat in de handleiding.
Deze staat dus automatisch uit, wat niet hoort uiteraard
Alleen weet ik niet hoe ik deze kan aanzetten
Want die Fn F6 zorgt er voor dat de lamp uit gaat(stroombesparing) en als je op een willekeurige toets klikt weer aan
Alleen nu is de functie omgewisselt en als je op Fn F6 doet springt de lamp aan. Maar als je dan weer op een willekeurige toets klikt, dan gaat hij weer uit
De lamp is het want als je heel goed kijkt zie je wel wazig het bureaublad

Wat is precies een IBM?

Je inverter is hoogstwaarschijnlijk naar de kl*te.
Een inverter stuurt je beeldscherm aan vanaf je videokaart.
Zit ingebouwd in je lijst van je beeldscherm, of (uiteraard ) onzichtbaar in het bovenste gedeelte van je systeem (toetsenbord).
Zoals je het omschrijft, is dit vrijwel zeker.
Kun je zelf repareren, maar moet je wel enige handigheid en precisie meebrengen.
Koop zoiets niet in NL, want voor dit onderdeel vragen ze absurde bedragen.
Zoek wat dit betreft eens op eBay.
IBM staat voor International Bussiness Machines, tegenwoordig Lenovo geheten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan