Acer Aspire 7520 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wobbert

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Hallo,

Mijn aspire 7520 van 2 jaar oud heeft kuren.
Het begon met de draadloze nekwerkverbinding. Geen apparaat gevonden voor draadloze verbindingen. Ik van alles geprobeerd ( softwarematig), niets hielp.
Vervolgens wilde de laptop niet meer opstarten. Telkens startte hij binnen 3 seconden opnieuw op. Kreeg geen beeld, kon dus ook niet in veilige modus of iets dergelijks opstarten. Ik de laptop open gemaakt en zag dat er erg veel stof rond de ventilator zat.
Ik heb alles schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Vervolgens wilde de laptop iets langer opstarten maar linksboven kwam een cursor in beeld en verder niets.
Hierop heb ik de dvdspeler eruit gehaald de harddisks en toetsenboord verwijdert en alles weer aangesloten.
Hij startte weer op. ik helemaal gelukkig. 2 weken lang deed hij het prima met de uitzondering van de dvdspeler die al maanden niet werd herkend en de geluidskaart werd nu ook niet meer herkend. Echter als ik de laptop opnieuw opstartte dan deed het geluid het de ene keer wel en de nadere keer niet. Zojuist start ik de laptop weer opnieuw op omdat het geluid het weer niet deed en nu heb ik het probleem weer terug dat de laptop binnen 3 seconden weer herstart. Weer alles uit elkaar gehaald maar nu blijft hij weigeren.
ik heb al gelezen dat mogelijk de backupbatterijverbindingen voor dit soort problemen kunnen zorgen maar als ik hier lichte druk op uitoefen tijdens het starten dan helpt het niet. Ik heb me suf gezocht naar informatie hier omtrent maar vond nergens een passend antwoord. ik weet wel inmiddels hoe ik de laptop helemaal uit elkaar moet halen want dat viel ook niet mee.

Laatst bewerkt:
Mijn eerste reactie zou zijn: stof in de ventilatie, maar als je hem helemaal uit elkaar hebt gehaald kan het dat niet zijn. Als de laptop heel veel gebruikt is, dan is het heel goed mogelijk dat het moederbord het aan het begeven is. Een laptop gaat nu eenmaal korter mee dan een PC.

Als je de dvdspeler en de harddisks eruit laat,kun je dan wel in het bios komen?

Greetz

Als je de dvdspeler en de harddisks eruit laat,kun je dan wel in het bios komen?

Greetz

Ik heb het geprobeerd met de dvdspeler en de HD eruit maar dan doet hij het nog steeds niet. Als ik de laptop aan zet dan binnen 2 sec start het opnieuw op. Dit blijft maar herhalen, je kan vervolgens de laptop ook niet meer uitzetten. Dit moet dan door de accu er uit te halen en de netspanning er vanaf.

Geen ervaring met laptops,maar je spreekt over "geluidskaart",kan die er ook uit?

Haal echt eens alles los en eruit wat mogelijk is,kun je dan nog steeds niet in het bios komen,dan zie ik het niet anders dan een probleem met het moederbord.

Zie je overigens ergens een bios batterij zitten?

Greetz

Geen ervaring met laptops,maar je spreekt over "geluidskaart",kan die er ook uit?

Haal echt eens alles los en eruit wat mogelijk is,kun je dan nog steeds niet in het bios komen,dan zie ik het niet anders dan een probleem met het moederbord.

Zie je overigens ergens een bios batterij zitten?

Greetz

Ik heb alles wat ik er uit kon halen er uit gehaald ( niet de geluidskaart) en nog steeds hetzelfde. De biosbatterij ( Ik neem aan dat het hetzelfde is als backupbatterij zit eenvoudig in het zicht als je het toetsenbord verwijdert.

Lijkt mij ongeveer hetzelfde,kun je die batterij eruit halen voor een paar min.?

Misschien zit er ook nog een jumper in de buurt als op de Afb.?

De afb. is van een "gewoon" moederbord,maar dan heb je even een idee.

Greetz

Bijlagen

• cmosclr500.jpeg
    cmosclr500.jpeg
    46,9 KB · Weergaven: 162
Lijkt mij ongeveer hetzelfde,kun je die batterij eruit halen voor een paar min.?

Misschien zit er ook nog een jumper in de buurt als op de Afb.?

De afb. is van een "gewoon" moederbord,maar dan heb je even een idee.

Greetz

bijgevoegd 2 foto's.
Misschien zie jij ze maar ik niet.
De batterij zit gesoldeerd.

Bijlagen

• boardlayout bottomview.jpg
    boardlayout bottomview.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 169
  • boarlayout topview.jpg
    boarlayout topview.jpg
    94 KB · Weergaven: 148
Laatst bewerkt:
Kan ook zonder die jumper,als de batterij er maar een paar min. uit is geweest.

Daarna terug plaatsen en kijken of je kunt opstarten.

Greetz

Kan ook zonder die jumper,als de batterij er maar een paar min. uit is geweest.

Daarna terug plaatsen en kijken of je kunt opstarten.

Greetz

Batterij losgekoppeld. gestart, deed hetzelfde, batterij weer vast gesoldeerd. Ik start het op, Hij deed iets langer over het starten, slaat af en start niet meer op. ik weer starten en toen was het weer bij het oude ( steeds weer na 2 seconden opnieuw opstarten.
Helaas helaas.

Batterij losgekoppeld. gestart, deed hetzelfde, batterij weer vast gesoldeerd.
Sorry,had niet kunnen zien dat de batterij vast gesoldeerd was,het leek alsof hij onder een klemmetje zat.

Jammer Wobbert,ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen,hopelijk lezen er andere forumleden mee met nog andere tips.

Greetz

Sorry,had niet kunnen zien dat de batterij vast gesoldeerd was,het leek alsof hij onder een klemmetje zat.

Jammer Wobbert,ik vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen,hopelijk lezen er andere forumleden mee met nog andere tips.

Greetz

Toch bedankt voor de moeite. Ik dacht echt even dat ie het weer ging doen maar helaas.
Ik hoop dat er nog anderen zijn met suggesties,

Ik had gisteren een PC die een vergelijkbaar gedrag vertoonde en dat bleek na heel veel speurwerk een van de twee harde schijven te zijn. Wat wel vreemd was was dat de "kapotte"harde schijf via een usb-koppeling wel te lezen was zodat alle data naar de andere HD over gezet konden worden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het heel veel componenten van de PC kunnen zijn die dit gedrag kunnen veroorzaken. Mocht je ergens nog een extra HD hebben zwerven, dan kan het nooit kwaad die eens in de laptop te zetten en kijken of daar windows op gezet kan worden. Als dat kan, dan is het de HD die vervangen moet worden.

Ik had gisteren een PC die een vergelijkbaar gedrag vertoonde en dat bleek na heel veel speurwerk een van de twee harde schijven te zijn. Wat wel vreemd was was dat de "kapotte"harde schijf via een usb-koppeling wel te lezen was zodat alle data naar de andere HD over gezet konden worden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het heel veel componenten van de PC kunnen zijn die dit gedrag kunnen veroorzaken. Mocht je ergens nog een extra HD hebben zwerven, dan kan het nooit kwaad die eens in de laptop te zetten en kijken of daar windows op gezet kan worden. Als dat kan, dan is het de HD die vervangen moet worden.

Ik heb het zelfs zonder de harde schijven geprobeerd en het blijft binnen 2 seconden weer opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan