Acer aspire 7520g opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Berichten
225
HallO, mijn acer laptop Is weer eens stuk want als ik hem opstart word mijn scherm zwart en het groene lampje die gaat branden en binnen 5 sec valt hij weer uit en dan hoor je tikjes wat hij doet wanneer hij uitgaat en daarna start hij weer opnieuw op. Soms doet de laptop het wel tot het acer opstart scherm en dan druk ik op bijv alt + f10 en dan probeer ik dat en dan kom ik in dat scherm en dan valt ie weer uit bij het opstarten kan je ook op f2 drukken dan blijft hij het wel doen maar als ik hem dan bijv in de veilige modus opstart dan valt hij redelijk snel weer uit en nu is mijn vraag vanzelfsprekend hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt
 
Hallo

mijn acer laptop Is weer eens stuk

Je vermeld niet wat de vorige fouten waren , dus veel zicht op deze laptop hebben we niet.

Het uitvallen van deze laptop heeft zo goed als zeker als oorzaak dat deze te warm wordt.

Vermoedelijk een verstopte heatpipe radiator (stof???)

Indien dit reeds lang aansleept kan er uiteraard nog veel meer aan de hand zijn.

Probeer om de heatpipe en c.p.u. fan stofvrij te maken.

Hoe je dit doet heb ik hier reeds ettelijke malen uitgelegd.

Peter
 
Ik had idd nooit voor deze naam moeten kiezen alleen maar ellende :p maar goed daar is nu niks meer aan te doen maar even weer btw ik heb mijn laptop vanmiddag nog open geschroefd wat ik tevens ook wel vaker doe en ik heb het stof er uit gehaal alleen dit moch niet baten. Over de problemen die ik eerder vertelde dat was voonamElijk over de warmteproductie van mijn acer want die werd zo heet terwijl er ook geen stof in zat wan ik liet hem in het begin regelmati schoonmaken. Dus schoon is hij in ieder geval wel alleen zonet ontdekte ik iets nieuws wanneer de laptop zichzelf steeds weer opnieuw opstart en ik doe de oplader in de laptop dan hoor je een pof geluidje misschien heeft dat er ook wel iets meet uit te staan. De ventilator en processor die draaien ook gewoon. Inmiddels komt het acer startscherm er ook niet meer voor.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens
 
Hallo

Indien dit reeds lang aansleept kan er uiteraard nog veel meer aan de hand zijn.

Volgens de bijkomende info...

Zo goed als zeker is de videochip losgekomen v/h motherboard.

Dit is trouwens een veel voorkomende fout bij dit specifieke model.

Persoonlijk soldeer ik deze opnieuw "reflow" , en modifieer de koeling v/d g.p.u./chipset. (thermalpad verwijderen en extra koelvlak monteren).

Uiteraard dien je hiervoor het nodige materiaal/ervaring bezitten.

Probeer eventueel in uw kennissenkring eens te kijken of er iemand dit voor u kan/wil uivoeren.

Anders zal het een nieuw motherboard worden , of misschien zelfs een andere laptop.

Peter

Ps. het plofje die je hoort , is vermoedelijk een vonkje , met als oorsprong de onboard voedingssconnector v/d laptop (defekt)
 
Laatst bewerkt:
Helaas ken ik niemand die dat zou kunnen doen :) maar goed misschien acer maar even bellen en horen wat ze zeggen. Alleen als de voeding stuk is of gewoon dat met dat vonkje is het dan niet zo dat mijn oplader ook stuk moet zijn of eigenlijk dat de laptop dan ook geen stroom ontvangt? De laptop kan nog wel gewoon stroom ontvangen namelijk.

In ieder geval bedankt voor je goede reacties.
 
De zgn. bootloop wordt veroorzaakt door een defecte chipset (MCP67MV-A2 van NVIDIA). Reflowen is zoals wel meer op dit forum wordt vermeld slechts een "tijdelijke reparatie". De problemen komen binnen enkele maanden weer terug. De enige oplossing is de chip laten vervangen en daarvoor betaal je gemiddeld rond de 150 euro. Alleen met een nieuwe chip gaat de laptop weer jaren mee.
 
bedankt voor alle reacties! ik heb nog even gekeken en ik zag niks los zitten van binnen en ik heb nogmaals de stof eruit gehaald en de koeler er even weg gehaald! en dat de chip stuk is en ik daar nog €150 voor moet neerleggen vind ik iets te veel want bijna iedereen heeft problemen met de 7520g en ik heb er gewoon te veel ellende mee gehad om nog een paar jaar mee te gaan. maar kan ik dit ook niet op een andere manier oplossen?
 
Een goedkopere optie is het reflowen van de chip, maar zoals al eerder genoemd is dat slechts een tijdelijke 'oplossing'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan