Acer aspire 7720g (dringend)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jottem5

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Hallo,

Ik ben niew op het forum en heb een dringende vraag.

Ik heb een acer aspire 7720g en die had een kapotte video kaart. Dus nu heb ik een niewe erin gezet NvidiaGeforce 8600M GT mxm 2 512mb. Maar als ik hem opstart krijg ik donkerbeeld met rechts en links onder iets lichter beeld. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan ik heb al geprobeerd de bios te resette via een dingetje op het moederbord maar heeft niet geholpen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr thomas

WELKOM OP HELPMIJ....

Eerst even voor de zekerheid .....Je typenr die je geeft is een laptop?
Daar heb jij een nieuwe chip in geplaatst??

Ja mijn laptop is een Acer aspire 7720g
En ik heb daar een niewe video kaart in gedaan.
Als ik f2 inhoud in het begint krijg ik wel die piep dat die in de bios is maar ik kan niks zien heb al geprobeerd default settings te krijgen maar hielp niks ( zonder iets te zien geprobeerd).

Dan betreft het dus een laptop met"losse"grafische kaart/chip?

maar goed..kabel naar scherm zit goed?
Drivers in orde??chip/kaart zit goed?

Laatst bewerkt:
ik heb voor dat ik de oude kaart eruit heb gehaald geen drivers verwijdert of geinstalleerd. Maar hoe kan ik nu zonder iets te zien drivers installeren?:)

die je nu gezet hebt was eenzelfde als je had??
kun je in veilige modus komen?

en de kabel??(aansluiting naar je scherm??)

Nee dat is niet dezelfde. Eerst had ik Nvidia geforce 8400m 256 mb en nu 512 mb.
Hoe moet ik in veilige modus komen? Ik kan echt helemaal niks zien dus weet niet wat er op het scherm staat en waar ik moet klikken voor veilige modus.

De kabel naar het scherm is goed,

More options?:)

Kun je er een extern scherm op aansluiten??
Zo ja is dan mogelijk om het een en ander te doen aan drivers?

zo nee dan moet ik passen...

Laatst bewerkt:
Jammer,
Ik wil echt graag mijn kaart uitproberen.
is er geen manier om een cd erin te doen en de bios te resette zou die het dan niet doen?Mischien omdat die de kaart niet vind?

Zie me aangepast bericht over extern scherm....

Ik probeer ook maar even een beetje mee te denken nu want zou even niet weten wat er nu fout zit bij je...

Ik heb al geprobeerd ext scherm aan te sluiten hij gaf toen 4 verschillende tekentjes heel vaak over het hele scherm. Maar het was wel al beter als helemaal niks.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hem fout heb aangesloten ik denk echt dat het de drivers zijn maar hoe moet ik die gaan installeren?

Veilige modus: f8 ingedrukt tijdens opstarten?.
wellicht kom je er zo??

pppfff...

Hetgeen wat je nu gezet hebt was toch wel geschilk voor die laptop??
Zou moederbord ook niet kapot zijn??

iki moet verder echt passen.Wellicht een andere mede helpmij'r??

Ja die kaart zou erop moeten passen.
En moederbord kapot? Dan zou die toch eiggenlijk niks meer doen? Hij start gewoon op ook met opstart geluid van vista alleen ik zie niks.

van het bord bedoel ik dan de aansluiting van je chip/kaart.

Het is idd typisch dat verder vista wel opstart.Ga je toch denken aan een of andere aansluiting.

Ja dat vind ik ook zo raar als ik mijn wachtwoord invul dan hoor ik gewoon het inlog geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan