Acer aspire 7720G laptop start niet goed door

Status
Niet open voor verdere reacties.

ERWINDV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Ik heb sinds 2007 een Acer laptop, een Aspire 7720G. Bevalt me prima, echter sinds een week start dat ding niet helemaal goed meer door. Ik krijg wel beeld en rechts onderin komt en een aantal symbooltjes tevoorschijn, waaronder dat er geen internet verbinding is. En daar blijft die hangen.

Pas wanneer er een systeemherstel, vanuit de veilige modus (dat werkt nog wel), wordt gedaan naar één of twee dagen terug start die weer goed op.

Wat kan hier het probleem zijn? Ik dacht eerst dat het de processor was die zijn langste tijd heeft gehad, laptop is immers al 6 jaar oud, maar dan zou het in de veilige modus het ook niet moeten doen, lijkt mij. Maar dat kan ik fout hebben, ik heb niet zo heel veel verstand van computers.

Ik heb 'm ook regelmatig uitgezogen, zodoende is deze wel stofvrij gebleven.

Kan het misschien de accu zijn? Als deze van de netspanning is, is deze binnen enkele minuten leeg.

Ik zie graag de antwoorden komen :thumb:

Groeten,
Erwin

Laatst bewerkt:
Heb je al een schijfcontrole proberen uitvoeren ? Want ik ken iemand die het probleem ook heeft gehad en de harde schijf was voor ongeveer 1/4 volledig kapot.

De harde schijf is in orde, ik kom er net achter dat het al in de laptop aangesloten zitten van Internet kabel het zou kunnen veroorzaken. Dit was eerder nooit het geval. Tijdens de vakantie hebben we de laptop meegenomen, en daar startte die altijd in één keer goed op. Ik probeer het deze week nog effe uit.

Het verwijderen van de internetkabel vóór het opstarten van de laptop is inderdaad de oplossing voor het bovenstaand probleem. Ik weet niet hoe dat opeens komt:confused:, maar die ene handeling is wel de manier om de laptop door te laten starten.

Groeten, Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan