Acer aspire 7730G *traag na herinstallatie*

Status
Niet open voor verdere reacties.

phaedon

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Beste Helpmij lezers,

Ik heb een acer aspire 7730G laptop waar ik zeer tevreden mee was, voordat ik vista opnieuw hierop geinstalleerd had.

Hiervoor werkte de laptop perfect, films kijken, games spelen ( nieuwste call of duty zonder problemen ) en andere graphische dingen waren geen probleem.

Nu heb ik windows vista opnieuw geïnstalleerd vanaf de dvd en via www.acer.nl de drivers gedownload en de videokaart driver van www.nvidia.com. Alleen is de prestatie zeer laag: Films haperen af en toe, spellen zoals counterstrike 1.6 ( oudere spellen ) springt die tussen die 20 en 100 fps.

Bij de videokaart opties heb ik de kaart op prestatie gericht gezet en vsync uitgezet, maar dit helpt helaas niks.
Ik had ook gekeken of het misschien aan de directx kon liggen, maar dit is standaard directx10 bij vista.

Als iemand een oplossing of tip heeft, verneem ik deze graag !

Vraag is of je de juiste en álle drivers hebt gedownload, inc. de chipsetdrivers?

geen dubbele drivers. dat maakt een pc zeeeeeeeeeeeeer traag;)

@Jobbes; wat bedoel je precies? Heeft phaedon volgens jou dubbele drivers geïnstalleerd / waar leid je dat aan af? Kun je dan dubbele drivers voor 1 apparaat installeren / hoe werkt dat ?

Nou kijk,

Hij installeert een recovery. Daar zitten drivers bij. Dan gaat hij nieuwe installeren. Maar de oude blijft staan. En als hij hem heeft verwijderd blijven er resten. Dus als er 2 drivers voor 1 apparaat gaan draaien bijt het mekaar en wordt de pc dus dubbel zo traag.

Nou, ik kijk daar iets anders tegenaan: als je een oudere driver overschrijft met een nieuwere heb je geen dubbele drivers en dus ook geen vertraging met / op de pc. Logisch dat de recovery drivers overschreven dienen te worden met updates. Sinds de bouw van de machine zijn er ongetwijfeld nieuwere drivers verschenen en ja, meestal kun je de oude gewoon overschrijven zonder dat het ook maar enige consequentie heeft.

Laatst bewerkt:
Acer is ****zooi:evil:. Daar zit het vol met andere zooi en blijven er vele resten. Mijn oma heeft dezelfde laptop. En had hetzelfde probleem.:o

Acer is ****zooi:evil:. Daar zit het vol met andere zooi en blijven er vele resten. Mijn oma heeft dezelfde laptop. En had hetzelfde probleem.:o

Trouwens, waar lees jij dat TS een Recovery heeft gedaan en niet een schone Vista installatie?

Een schone windows installatie is voor de meesten een recovery ;).

Dat is niet waar.
Een recovery is een systeemherstel waarbij je de meeste gegevens nog behoudt en een schone installatie is zonder de huidige computergegevens.

Mee oneens, een recovery herstelt het systeem naar het moment van aflevering mét verlies van alles wat daarna door de user op de pc is gezet. Ik ben 't dus eens met Mrmusic, m.a.w. een recovery is bijna hetzelfde als een schone installatie, met dien verstande dat je bij een recovery veelal meuk van de fabrikant erbij krijgt en bij een schione installatie alleen Windows.

Laatst bewerkt:
Heb toevallig hier voor een kennis een recover ( fabrieksinstellingen ) gedaan op een Acer (7720z), de rotzooi eruitgefilterd, en stond echt versteld van de traagheid van het apparaat.
Weliswaar zit er maar 1Gb aan geheugen in, maar een ongelooflijk sloom geval.

En... een recovery installeert ook direct weer alle correcte drivers (al hoeven dat niet altijd de nieuwste te zijn)

De meeste die ik hier krijg ter reparatie en (her) installatie zijn Acers.
Ik kraak niets af, maar heb wel mijn bedenkingen.:confused:

Vraag is of je de juiste en álle drivers hebt gedownload, inc. de chipsetdrivers?

deze staat op de website van acer:
Chipset Intel Stuurprogramma voor chipset 9.0.0.1008 2.2 MB 2009/05/14

Deze heb ik geïnstalleerd.

( ik heb net uniblue 2009 naar drivers laten scannen, maar deze geeft aan dat alles up to date is behalve de wifi )

Waar kan het aan liggen als de drivers ok zijn ?

Laatst bewerkt:
Ik prakkezeer mij suf: Vistra installatie geslaagd, drivers (inc. chipset) update, enige dat ik dan nog kan verzinnen is dat het ding druk is met indexeren?

neus eens even in de processen die open staan. via taakbeheer. Soms heb je van die processen die nix lopen te doen maar je pc helemaal vertragen. Bijvoorbeeld een proces van photoshop elements dat scant ofzo terwijl je heb niet eens open hebt staan. Als je je afvraagd of er een mag worden dan moet je het wel even zeggen want als je bijvoorbeeld explorer afsluit is je taakbalk weg en heb je een leeg bureaublad wat heel iriitant is.

MVG,

Jobbes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan