Acer Aspire 7741 G start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter model
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo,
computer start niet meer op...systeem is Win 7 64 bit NL..In feite liep het al niet goed bij de eerste indienstname ...de procedure werd doorlopen en was afgerond,computer bleef opstaan ..na een uurtje wilde ik de computer uitschakelen ...maar dat lukte niet,het rondje op het scherm bleef maar draaien..dus moeten uitzetten via de hoofdschakelaar....de volgende opstart liep traag.Maar uiteindelijk werkte de comp. naar behoren.Heb dan de recovery dvd's gemaakt ,3 dvd's .Nu is er wat misgelopen en het ding start niet meer op.Dus ik geprobeerd met de recovery dvd's ...op het einde kreeg ik de melding dat alles o.k. was....maar neen hoor start niet op.

dan getracht via de recovery die op een verborgen partitie zou staan ....na alt en meerdere kere F10 krijg ik het volgende ....maar ik geraak geen meter verder.

Na indrukken alt en meerdere keren F10

Edit windows boot options for: windows 7

Path:\windows\system32\winload.exe

Partition 3

Hard disk :8bf18bf1
[ / NOEXECUTE=OPTIN IN/MINT ]

(( Is dit wel correct ?? en volledig ))))

Na enter krijg ik starting windows …..Microsoft corporation

daarna ….windows error recovery scherm …met o.a safe mode, safe mode with networking ,safe mode with command promt enz.

In set up staat onder main D2D revovery op enabled

>>> tel.naar Acer bracht geen oplossig ....

graag je reactie,

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
In feite liep het al niet goed bij de eerste indienstname
hoe oud is je laptop? Als je nog garantie hebt kun je dat zeker claimen bij degene waar je hem hebt gekocht. Als hij al vanaf het begin, zoals je zelf aangeeft, niet lekker liep was ik meteen teruggegaan. Dus als je nog garantie hebt terug naar de winkel!
Nu is er wat misgelopen en het ding start niet meer op.
Wat bedoel je precies met deze opmerking?

hij bedoelt ermee dat er iets misgaat en dat hij niet weet wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

tijdens het installeren van gedownload programma is er wat misgegaan en de computer start niet meer op.Computer is van 15 dec.2010.
Wat betreft het terugbrengen naar de winkel...in Belgie loopt dat niet zo makkelijk als in Nederland hoor en zeker niet met computers....men gaat er telkens van uit dat het wel je eigen schuld zal zijn.Herinstallatie met de gemaakte recovery dvd's lukt ook niet ...de complete procedure wordt wel doorlopen...zoals laden,installeren,bijwerken register,apparaten installeren enfin ik krijg de melding installatie voltooid ! dan wil de comuter terug opstarten en dan komt de melding dat de computer onverwacht is opgestart of dat er een onverwachte fout is opgetreden.Via alt F10 lukt het ook niet..hier zou toch op een verborgen partitie ook de herinstallatie moeten staan !

groeten

Nintendo;3830729]ik denk dat het een virus is

Best mogelijk....maar ik had wel een AGV anti virus op de notebook staan ...maar of deze en ook andere 100% werken is de vraag.[

>>>>Veronderstel dat het een virus is ...wat kan ik dan doen ...ben geen comp.expert.
na de herinstallatie via de recovery dvd's ...kreeg ik even een blauw scherm en text die heel vlug verdween ....wat ik nog heb wel kunnen noteren is ....
Hier even wat het verloop van de herinstallatie is

Begin met de installatie

19:30 begin met de installatie

Please wait
Taal kiezen
Setup volledig herstellen naar fabriekswaarden

Bestemming herstellen
>naar acer harde schijf

Deze actie overschrijft alle bestanden op de acer

Bestanden worden van schijf gecopierd

Een ogenblik a.u.b. de bestanden worden geladen

19:40 vraagt om de 2é dvd

20:15 vraagt om 3é DVD
Systeem hetstellen
Systeem updaten

20:25 de derde dvd springt er uit

De volgende meldingen zijn

Herstellen voltooid
Klik op ok om de computer opnieuw op te starten

Services starten
Apparaten worden geïnstalleerd
Systeem instellingen worden toegepast

Dan krijg ik het verdomde blauwe beeld met o.a. onderaan

Collecting data dor crash dump
Dump of physical memory
Dumping physical memory to disk …

En dan ja de computer is onverwacht afgesloten of een onverwachte fout enz.enz;

dus ja ingeval van een virus...wat kan ik dan doen ....scannen zal ik niet kunnen,want de comp. start niet op ....en ook met de herstelprocedure zal alles weg zijn

grt

als ik jou was zou ik als je de pc/laptop hebt gefixed Avast Anti-virus installeren want AVG detecteerd maar 50% van alle virussen. Avast 90% en die update hun virussendatabase 2x per dag :)

O.K.. Avast is misschien een goede tip ..MAAARRRR dan moet hij eerst opgestart geraken ...enig idee op welke manier ik nu het virus zou kunnen wegkrijgen

als ik jou was zou ik de links weglaten want daardoor kan je worden gebanned :)

Hoi !

@Nintendo: verklaar je nader !

Greetz,

Harry.

ik heb het zelf meegemaakt :) dat ik bijna werd gebanned

Hoi !

Sorry, maar m'n links zijn gewoon toegestaan, hoor !

Het betreft immers puur legale zaken, o.a. van @microsoft !

Greetz,

Harry.

Mod edit

@Nintendo: Denk dat verstandig is dat je de huisregels even opnieuw doorneemt.Daarbij is er een groot verschil welke links er gegeven worden.Mochten deze dan illegaal zijn(wat ze in dit geval niet zijn) dan is het niet aan jou om daar een opmerking over te maken.Laat dat aan de mods over dmv de knop:meld misbruik.

Hierbij verzoek ik je ook dringend om geen gebruik te maken van de quoteknop wanneer dat niet nodig is.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal

mag je geen link doorgeven ??'tis toch om iemand verder te kunnen helpen ?,?

Harry ...die recovery CD WIN7 /64 bit had ik begin deze week al gedownload ...maar ik wist er in feite geen raad mee wat te doen .... onder recovery tools ...had ik reeds start up repair en system restore getest ,maar zonder resultaat .Maar de resterende items niet uitgetest.Nu heb ik command prompt ingetypt en ik kreeg te zien...X=\windows\system32> hier na typte ik bootrec/fixboot en bootrec\fixmbr in ...telkens kreeg ik de melding ....the operation completed succesfully ....dus ik dacht hela dat zit hier goed hé ...daarna exit gedaan en terug opgestart ...maar helaas ....start niet op.
Zou ik nu niet terug de volledige recovery moeten doen met de 3 dvd's

grt.

Hoi !

Mede gezien het feit dat er nog geen sprake is van gegevensverlies zou ik 'n nieuwe poging wagen.

De ellende is dat je met die recovery-rommel de HDD niet kunt formatteren, en dus niet weet of je een compleet nieuwe installatie krijgt.

Ik zou zeggen: probeer het nog 1 keer,lunkt dat niet helpen we je verder.

Greetz,

Harry.

Hallo,

Harry .... het is gelukt door de instructies op te volgen die je meegaf met name >>> bootrec /fixboot

bootrec /fixmbr.

Exit

Ik heb dus voor de Vijde keer de recovery dvd's gebruikt en het is NU gelukt na opvolging van je instructies op de cd Win7 herstel die ik had gedownload.Al de andere pogingen lukten niet.
Morgen gaan we verder om andere programma's te installeren ....we zijn op de goede weg ....
Ga het ook melden aan mijn Nederlandse Collega Bob,die me ook al meerdere tips had gegeven.

NOGMAALS BEDANKT

grt,

François

Mooi voor je dat 't gelukt is en succes verder!
(zet je vraag even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan