acer aspire 8530 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjj1993

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Hallo,

Mijn laptop start sinds enkele dagen niet meer op.
Normaal als de adapter eraan ligt brand er rondom de aan-knop een blauw licht. dit gebeurd nu niet.
Aan de voorkant in het midden zie je wel aan een lampje dat de accu oplaad. Het lijkt me te liggen aan de aan-knop. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Ik hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben. Zoniet dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Bart van der Velden

Misschien is de accu kapot. Probeer de accu er eens uit te halen en dan op te starten (wel met stekker).

Succes!

Dat werkt ook niet. Normaal zie je ook een blauw licht als de stekker erin zit. (Het witte op de foto)Uden-20120918-00263.jpg
Ook al gekeken of ik evt wat connectors los zag zitten maar dit was niet het geval.

Als het laderlampje nog wel brandt, kan het zijn dat je laptop zojuist overleden is... Hij geeft geen enkel teken van leven als je de aanknop indrukt?

Ja klopt het lader lampje brand nog wel. Uden-20120918-00265.jpg

Echter als ik de aan-knop indruk gebeurd er helemaal niets. Uden-20120918-00266.jpg

Is het de enige optie om een nieuwe laptop te kopen?

alvast bedankt.

Heb je nog garantie op de laptop?

Alvast graag gedaan ;)

Nee, heb de laptop toch alweer 3 jaartjes dus geen garantie meer. zou het probleem niet kunnen zitten in de knop zelf of iets dergelijks.

Het is mogelijk dat de knop kapot is, ja. Maar hoe je dat zou moeten testen en vervangen? Misschien kan je zelf zien of je de knop kan vervangen?

Ja zou hem kunnen vervangen. zie foto: Uden-20120918-00268.jpg

Heb al wat sites gezocht voor onderdelen maar kan geen knop vinden.
heb je misschien een site waar je dit evt kan bestellen?

alvast bedankt.

Haal de adapter eraf, haal de batterij eruit, houdt de powerbutton 30 sec. ingedrukt, zet de adapter eraan en probeer het nogmaals.
Zet de batterij er weer in met de lader eraan, en nogmaals proberen.

Je zou op eBay eens kunnen gaan zoeken naar een reserve aan/uitknop, als het niet te duur is kan je het proberen...

Indien je het geheugen eruit haalt en je probeert op te starten, krijg je dan biosbeeps?

Overigens zit de lader en batterij op een eigen circuit, dus dat ledje gaat aan als de batterij wordt geladen, dat zegt verder niets over de rest.

Heb het met het geheugen geprobeerd. De laptop start nog steeds niet op. de powerknop reageert nergens meer op lijkt het.

Die knop is alleen een maakkontakt, dan krijgt het mobo sap en blijft de spanning er ook op staan maar aangezien en geen led brand van die powerswitch als de adapter wordt aangesloten lijkt het mij de circuit van de voeding ervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan