Acer Aspire 8530G, de CMOS-RTC batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geraar48

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Beste mensen: Eerst de beste wensen voor iedereen voor de Kerst en een voorspoedig 2014.
Ik heb een vraag: HOE start ik een nieuwe vraag of onderwerp? Die mogelijkheid kan ik niet vinden. Ik had nl. een vraag over de laptop Acer Aspire 8530G, de CMOS-RTC batterij. Deze is zo goed verstopt dat `ie niet te vinden is. Op het internet, ook bij de ,,service manuals" wordt dat nergens gezegd. (Bij de meeste laptops laten de fabrikanten het niet weten of geven foute info). Vr.gr. Geraar.

Peter: Daar ben ik zeer mee geholpen!!! Ik heb me het hubekelubus gezoch naar dat ding, bedankt.....:thumb:

Opgelost!

Luitjes: Dank zij jullie snelle hulp is het zoekprobleem opgelost. En hier nog een paar tips over die laptop: Die schroefjes zijn tegeswoordig met LOCKTITE vastgezet grrrmmblll.... Je moet een zeer goed passende kruiskopschroevedraaier hebben, GOED aandrukken en met een klein tangetje draaien, pas op dattie niet slipt want dan kan je hem uitboren. Verder: Kijk heel goed uit dat je niet een schroefje vergeet. Loshalen van die rand: Klein scherp schroevedraaiertje er tussen steken, en dan voorzichtig lichten tot je klik hoort. En zo rond werken. Alleen de achter (scharnier) kant gaat niet, je zult hem plm. 3-4 cm moeten lichten. Die batterij zit ONDER dat luidsprekertje re. ond. in beeld. De Acer service geeft en telefonisch en per email GEEN antwoord op deze simpele vragen. (Dit landje gaat ten onder aan goede service....) Normaal zit de batterij in het zicht min of meer, maar hier is die goed weggestopt. De fabrikanten worden leper..... :evil: Let goed op: Die batterij zit in een soort schuifje, je moet hem lichten om het type te zien, maar dan verlies je de instellingen en mappen enz. Tip: Om dat te voorkomen heb ik bij andere laptops de draadjes van die batterij bloot gemaakt, afgetakt, en met een nieuwe batterijhouder met nieuwe batterij gesoldeerd. Pas op de + en -!! DAARNA pas de oude verwijderd. Alle instellingen blijven dus bewaard. Die nieuwe houder heb ik op de plek van de grote accu met een plakbandje vastgezet. Hoop dat jullie er iets aan hebben, en misschien kan de Moderator dit op het juiste onderwerp zetten? Groetjes, Zjeraar! (Ps. sla die foto op voordat hij van Photobucket valt)

EN de laatste tip, voor andere gebruikers: zoekt op google (PDF bestand)
aspire 8730 8530 series service guide. Zeer goed, alleen geen batterij weer....maar we weten nu in ieder geval hoe dat je hem zonder schade kunt slopen...:)

r08gnn.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo

Terwijl deze laptop nu toch open is .....

Maak meteen gebruik van de gelegenheid om de heatpiperadiators zuiver/stofvrij te maken ????

Demonteer niet te veel , en het veiligste lijkt mij om in dit geval enkel de fan te demonteren.

Peter

Hallo Peter. Wat zijn dat voor dingen? Gr. Geraar.

Ik heb hem trouwens weer gesloten en zit er nu mee te werken.... Is van de lady namelijk....

Laatst bewerkt:
Hallo

Dat zijn die koperen buisjes ....

Deze eindigen in een radiatortje ... ventilator blaast er lucht doorheen.

Indien deze verstopt zijn door stof , etc ... bitter weinig koeling , met de nodige gevolgen.

Hier zie je hoe men een laptop demonteerd .... op het einde zie je hoe er een stoftapijt tussen de fan en radiator gedeeltelijk loskomt.

http://www.youtube.com/watch?v=iPFft8n7YyI

Peter

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst zoals de hoofdmoderator al vermelde.

Ventilator

Nog effe tussendoor: Ik sta te kijken hoeveel mensen die laptop zo op het tafelkleed zetten, of op bed, zonder iets er onder. Dan werkt 'ie wel goed, maar als stofzuiger omdat de ingang van de ventilator onder zit. En dat is de oorzaak van veel heetlopers. Ik zet er altijd twee dikke latten onder, op maat gezaagd. Gr. Geraar....:d

Hallo

Je bent niet alleen ....

En het ergste is , dat dit het meeste voorkomt met het goedkopere marktsegment van laptop's die dan ook voortijdig sneuvelen.

Acer , h.p./compaq , etc...

De (veel) duurdere laptop's worden beter behandelt.

Stof ... , en het nodige gooi en smijtwerk zijn de meest voorkomende oorzaak voortijdige defekten.

Fabrikanten beginnen zich ook hierop in te dekken , en monitoren de temperaturen , g krachten , etc ...

Garantie claims worden dan jammerlijk genoeg steeds moeilijker .... ze willen immers de defekte toestellen "zien" (lees controleren)

Peter

Hallo Peter en de rest natuurlijk: Ik hoop dat jullie oud en nieuw goed doorgerold bent en weer rechtop op de stoel zit. Bedankt voor alle hulp en tips. Groeten: Zjeraar! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan