Acer Aspire 8930G Valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo,

mijn laptop een Acer Aspire 8930g (klik hier voor specificaties) blijft uitvallen.

Ik heb hem al eens opengedaan en uitgekuist, zonder batterij aan stroom en omgekeerd geprobeerd maar hij blijft uitvallen. Het ligt ook niet aan Windows of de hardeschijf aangezien dit ook gebeurt voordat hij Windows probeert te starten.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en een mogelijke oplossing?

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
ventilator losgemaakt voor hem deftig te kunnen uitkuisen en om aan de openingen van de ventilator te kunnen, met een stofdoekje al het stof vn de ventialtor gehaald en daarna met lucht uitgeblazen. Dit ook bij de openingen gedaan.

Word de laptop ook warm?

Het leuke is ik heb exact dezelfde laptop volgens mij.
Haal de Accu er eens uit en laat hem op netstroom?

Blijft het probleem zich dan voordoen?

Ja, het probleem blijft zich dan voordoen en ik heb hem een uur uitgelaten (tijdens het uitkuisen) en toen kwam er enkel koude lucht uit en viel hij direct uit.
Ik denk misschien een kapotte sensor aan de CPU waardoor die foute waarden doorgeeft en uitvalt maar ben hier helemaal niet zeker van of dit zelfs mogelijk is.

Hallo

Dit ziet er dus niet goed uit.

Ik gok dat de g.p.u./chipset van deze laptop in 1 behuizing zitten (chip) , die gekoeld wordt door dezelfde heatpipe als deze die de c.p.u. moet koelen.

Vemoedelijk zat de heatpipe radiator te fel verstopt , waardoor deze veel te heet is geworden , waardoor de soldeerverbindingen zijn losgekomen van het motherboard.

Je vermeld niet of je veel vuil (stof) hebt aangetroffen tijdens uw reinigingsactie.

Persoonlijk zou ik controleren of bovenstaande vermoedens juist zijn.

Indien korrekt zou ik een reflow uitvoeren of laten uitvoeren.

Een reflow is misschien geen definitieve "herstelling" , maar ik heb toch al ettelijke laptops terug tot leven kunnen wekken.

Post anders eens een duidelijke foto van de g.p.u./chipset/c.p.u. gedeelte.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan