Acer Aspire 9100 slaat spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Deze laptop vertoont de laatste tijd deze kuur.
Ingebruikname van de laptop nieuw was in januari 2006.

Soms al binnen vijf minuten, soms pas na een uur of meer in gebruik slaat de laptop spontaan uit.

Deze laptop is voorzien van een Arcade film en audiobesturings deel wat appart moet worden bediend.

Het maffe is dat als de laptop uitvalt, ik hem met geen mogelijkheid op een normale manier kan starten.
Echter als ik eerst het Arcade deel activeer en daarna via de aan/uit knop van PC deel weer uitschakel, flitst het acculampje van groen naar oranje, en als ik dan via de aan/uit knop van de PC het geheel weer opstart, is het lampje groen en start de PC direct op in Windows mode.
Dit zonder eerst in het welkomstscherm Acer Aspire 9100 Series.

Heb al gedacht aan stof op de fan , maar kan die binnen vijf minuten al zo war zijn dat de pc spontaan uitspringt?:confused::confused::confused:

Nog een toevoeging.

Na het uitvallen en uiteindelijk weer opnieuw opstarten, zonder het welkomstscherm van Acer, start direct schijfcontrole in het blauwe scherm.

Ik heb deze tot nu toe iedere keer laten draaien en er werden geen problemen gevonden.

Gisteravond laptop normaal afgesloten, en vanochtend weer normaal opgestart, komt na het welkomstscherm van Acer gelijk de schijfcontrole er in.
Weer geen problemen gevonden, maar binnen 10 minuten knalde de laptop weer uit.

Daarop de stofzuiger ter hand genomen, met een speld de koelfan tegengehouden en de fan gezogen.
Optisch kan ik geen verschil zien, er lijkt nog iedere keer stof op de fan te zitten.

Met al die schroefjes op de onderkant ben ik nog niet zo ver om hem open te schroeven, en hoop op een andere oplossing.

FF schoppen, probleem nog niet verholpen, ook niet met uitzuigen, meer luchtstroom.....:confused:

Hallo

Het plotseling/onmiddelijk uitschakelen heeft volgens mij toch alle symptomen van een te warme c.p.u.

"Ingebruikname van de laptop nieuw was in januari 2006." --> is inmiddels toch al 2 jaar "

Ik heb reeds nagelnieuwe portables onder handen gehad , die een vervuiling hadden van tientallen jaren , varierende van haren , stof , tot een half ontbijt .

Wat ik persoonlijk eerst eens zou doen :

Het deftig zuiver maken d.m.v. luchtdruk integenovergestelde richting v/d normale airflow van alle voorziene ventilatoren ... en uiteraard mits blokkering v/d betrokken ventilatoren is volgens mij de meest logische/snelle oplossing.

Werken deze ventilatoren nog wel ???

Peter

Laatst bewerkt:
Peter.

Inmiddels gedaan, perslucht gevonden en 1 ventilator met speld tegengehouden en in tegengestelde richting gespoten.
Zit maar 1 ventilator in zover ik weet en kan ontdekken.
Tijdens blazen beetje nevelig in de ruimte.

Nu resultaat afwachten.

Het is hier wel stiller op dit moment:)

Hallo Hakar,

Ik heb het zelfde probleem met mijnlaptop.
Is jouw probleem opgelost??
Ik ben benieuwd naar de oplossing.

Groet Koen

Hoi Koen.

Nee, eigenlijk niet.
Soms gaat het weken goed, soms 5 x op een dag uitval.
Zelf begin ik sterk te denken aan een storing in het accugedeelte.
Heb de laatste tijd gemerkt dat lappie wel een stuk langzamer is geworden, n krijg vaker foutmeldingen van niet uit te kunnen voeren opdrachten.

Tja en zelf die laptop openschroeven, ik heb het nog niet gedurfd.

@ Koen, is die van jou ook een Acer?

Hallo,

Dank voor je reactie. Ja, ik heb ook een acer.
Ben er inmiddels achter dat beneden in de keuken de laptop goed draait, maar zo gauw ik naar boven loop slaat hij af en start zelf opnieuw op. Hij komt dan niet verder dan het keuzescherm waarbij je kan kiezen om xp in de veilige modus of normaal op te starten.
Welke keuze ik ook maak, hij start niet door maar begint weer opnieuw op te starten.
Wanneer ik weer naar benden ga doet ie het gelijk normaal. Ik heb dit een paar keer geprobeerd en het resultaat is steeds hetzelfde. Vreemd verhaal, toch.

Lijkt dus wel een ander probleem dan wat jij hebt.

Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan