Acer Aspire 9300: beeldscherm op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

acer9300

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Help wanted:

Bij het opstarten van mijn Acer Aspire 9300 licht de startknop op en slaat de fan aan, maar het beeldscherm blijft zwart. Geprobeerd om de startknop enkele seconden ingedrukt te houden en daarna opnieuw op te starten, batterij er uit gehaald en op een extern beeldscherm aangesloten maar dit alles zonder resultaat...

Iemand suggesties wat te proberen om hem opnieuw aan de praat te krijgen?

Alvast dank voor de reacties.

Gr. Martin

Hallo

"Iemand suggesties wat te proberen om hem opnieuw aan de praat te krijgen?"

Geen nuttige info zoals :

Ouderdom , werd deze laptop heet ?? , is deze laptop ooit stofvrij gemaakt , werkt de c.p.u. fan nog ...

De door u vermelde symptomen zijn deze van een losgekomen chipset.

De meest voorkomende oorzaak , is langdurige oververhitting van de laptop.

Door de extreme hitte smelt het soldeersel die de chipset verbind met het motherboard.

Controleer of de heatpiperadiator en c.p.u. fan verstopt is (stof).

Mocht dit zo zijn , heb je de oorzaak van het voortijdig sneuvelen gevonden.

Een defekte batterij (kortgesloten) kan ook deze symptomen veroorzaken.

De batterij verwijderen , en de laptop opstarten op netadapter kan uitsluitsel geven of dit zo is ...

Peter

Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Dank voor je reactie!

De laptop is 5 jaar oud. De amateur die ik ben, heb ik helaas de temperatuur niet in de gaten gehouden. Fan draait en aansluiten op netstroom geeft geen verschil.

Maandag ga ik een poging wagen bij de helpdesk van Acer, ik ben alleen bang dat ik daar niet heel veel verder kom.

Gr. Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Laptop inderdaad overleden. Dat wordt een nieuwe aanschaffen...

Gr. Martin

Hallo

De laptop verkopen als defekt , voor ruilonderdelen.

Op E-bay worden er regelmatig gesneuvelde laptops verkocht.

Niet gewaagd ...

Peter

Acer9300. ik heb ervaring met dit soort dingen is vaak gebeurd bij mij,
De oorzaak van dit soort dingen komt meestal door de ram geheugen die overbelast zijn,
schroef de deksel los van je laptop en Verwissel je ram geheugen van plaats en doe hem daarna aan zonder Accu.

Ram overbelast vanaf opstarten? Nog nooit van gehoord...
Hooguit kapot geheugen, maar dan zou de laptop allerlei piep-codes moeten maken.

Klinkt als een 5 jaar oude laptop die gewoon opgebruikt is, een gokje: heb je de laptop wel eens opengemaakt en ontstoft/dit door iemand laten doen?

Laatst bewerkt:
@radicalgamer niet vanaf opstarten hij startt helemaal niet op alleen de led lichtjes gaan aan,
En als ram overbelast zijn loopt alles vast en maakt geen piepjes laptop maakt pas piepjes als de ram eruit zijn of defect zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan