Acer Aspire downgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nxrs

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
13
Hoi allemaal,
Ik heb al een tijdje een Acer Aspire 3680 met Windows Vista erop. Maar al vanaf het eerste moment loopt de laptop langzaam. Ook loopt hij met regelmaat vast en duurt elke actie minimaal 1 minuut. :mad:

Ik Acer gebeld en gebeld en heb uiteindelijk een cdtje thuisgestuurd gekregen met een downgrade naar Windows XP erop. Mijn vraag is nu, hoe kan ik een backup maken van Vista? (Zodat als het downgraden mislukt, ik terugkan naar Vista) En hoe kan ik mijn Acer laten opstarten vanaf de cd, zodat het downgraden begint?

Groetjes, Niels!
 
Misschien kun je het beste nog eens contact opnemen met Acer en ons de resultaten laten weten.
 
Als alle bijgeleverde software erop staat is elke laptop traag.

Norton mag eraf en vervang deze door Avira AntiVir
Empowering mag eraf, heb je niet nodig
Office 2007 60 days trial mag eraf

Nadat het eraf is download je ERUNT van Lars Hederer en start je met adminrechten NTregopt op en deze herbouwt het register en moet jij opletten wat dat gaat schelen ;)

Ik heb een Acer Aspire 7520 en deze is met Vista bijzonder snel. Opstarten binnen de minuut, afsluiten in 10 seconden en alle games en apps lopen als een speer.

Norton Internet Security vertraagt je systeem dramatisch, en ja, ook mij laptop was af fabriek als dikke stroop door een trechter ;)

Onderbouwing: http://translate.google.nl/translate_s?hl=nl&clss=&q=Norton+traag&tq=&sl=nl&tl=en

Terwijl de nieuwste Norton 2009 deze problemen verholpen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een 7520, dus 2 schijven. (of je maakt een 2e partitie). Je hoeft vista niet te backuppen. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je een schijf of parititie gaat formateren. Deze moet dus leeg zijn wil je niets kwijt raken. XP versnelt je systeem echt enorm. Ik vind het een aanrader. Voor je begint raad ik wel eerst aan om de drivers voor xp ergens op te slaan waar je ze kan openen. Dit kan een hoop ellende voorkomen. Als je vista weer wil opstarten gebruik je Vista boot pro en dan kan je weer in vista/
 
Je hebt een 7520, dus 2 schijven. (of je maakt een 2e partitie). Je hoeft vista niet te backuppen. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je een schijf of parititie gaat formateren. Deze moet dus leeg zijn wil je niets kwijt raken. XP versnelt je systeem echt enorm. Ik vind het een aanrader. Voor je begint raad ik wel eerst aan om de drivers voor xp ergens op te slaan waar je ze kan openen. Dit kan een hoop ellende voorkomen. Als je vista weer wil opstarten gebruik je Vista boot pro en dan kan je weer in vista/


Maar wat houdt Vista boot pro in? Heb van Acer geen enkele cd gehad, alleen met rotzooi (proefprograma's)... Groetjes en alvast bedankt voor al die reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan