Acer Aspire E1-531 uit elkaar halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hoi,

Ik heb het probleem met mijn laptop dat er iets mis is met de voeding, alleen als ik heel hard druk laad de accu nog op. Niet echt ideaal dus.
Nu wil ik proberen om eens te kijken hoe en wat en het misschien te fixen, maar ik krijg het toetsenbord en wat eromheen zit niet los van de rest van de pc.
Ik heb (voor zover ik weet) alle schroefjes eruit gehaald en de accu is eruit. Hij blijft alleen klemmen bij de overgang van de randen om het toetsenbord (het zwarte gedeelte) naar het zilvere gedeelte (Waar ook de mousepad zit). Ik durf hem daar niet door te trekken in de hoop dat die los schiet. Op internet kan ik hier ook niks over vinden, alleen hoe je het toetsenbord zelf eruitkrijgt, maar ik wil juist de omranding zodat ik bij de voeding kan kijken, dus vandaar de vraag aan jullie of iemand weet hoe ik dit het beste kan doen. Ik hoor het graag!

Alvast bedankt,

Tim

Laatst bewerkt:
Hallo

Voor zo ver ik weet , is de "netentree" van deze laptop niet op het motherboard vastgesoldeerd , maar loopt deze via draadjes ...

Dit is een veel robuuster constructie in vergelijking met rechtstreeks op het motherboard gesoldeerd.

Met de door u vermelde symptomen vermoed ik eerder dat het centrale kontakt (+) van de uitgang netadaptor naar binnen is geduwd.

Dit kun je visueel controleren.

Op deze foto duidelijk te zien (centrale vorkje)

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-Plug...Accessories_PowerSupplies&hash=item51ad2f0e77

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan