Acer Aspire Loeit aan een stuk door!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoraAspire

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste post hier,en eigenlijk durfde ik niet echt te posten,maar ik zit echt met een probleem waar ik vanaf wil.
Ik heb zaterdag mijn Acer Aspire 5715Z binnengekregen. Het is echt een top ding,super snel&stil,tot gisteravond. Gisteravond begon hij opeens te ''loeien''. Elke 30 seconden(ong.) gaat de ventilator opeens keihard draaien,en daardoor komt er een geluid uit mijn laptop wat een beetje zoals een stofzuiger klinkt.
Ik heb even snel gecheckt op mijn sidebar,waar ik had ingesteld dat ik de tempratuur/snelheid/iets(ik ben niet zo goed met computers:o ) te zien zijn(gewoon een optie van Vista dus),en als dat loeien begint schiet met name het CPU-gebruik omhoog! Als de laptop still is blijft dit hangen rond te 0-10%..Als hij begint te loeien schiet dit omhoog naar 48%.
Dit gebeurt terwijl ik meestal alleen op internet bezig ben(en dan met maar 2 sites)
Op andere forums heb ik iets gelezen over de Bios anders instellen ofzo,maar ik durf dat niet echt met mijn nieuwe laptop(k wil deze keer er een beetje zuinig op zijn!). Kunnen jullie mij vertellen waarom dit loeien na 2 dagen opeens spontaan is begonnen,en mij misschien aan een oplossing helpen,of kan ik er toch maar even mee naar de winkel?

Specificaties:
Acer aspire 5715Z
Intel Pentium dual-core processor T2390
1,9 GHZ,533 MHZ FSB,1MB L2 cache
Up to 358MB mobile intel graphic media
Accelerator X3100
3GB DDR2
160 GB HDD
802,11b/g WLAN
Windows Vista basic edition

Alvast bedankt!

Je hebt er toch voor gezorgd dat er genoeg ruimte is tussen de onderkant van de laptop, en bijvoorbeeld niet op een tafel met een dik tafellaken gezet of zo?

Je hebt er toch voor gezorgd dat er genoeg ruimte is tussen de onderkant van de laptop, en bijvoorbeeld niet op een tafel met een dik tafellaken gezet of zo?

Ja,volgens mij wel. Op de eettafel ligt een flinterdun tafelkleed,en toen ik de laptop in de lucht hield(enkele minuten lang),maakte hij het geluid nog om de zoveel seconden..

even mee terug naar de winkel waarschijnlijk is je koelvin defect

even mee terug naar de winkel waarschijnlijk is je koelvin defect

Ik ben inderdaad vanmiddag geweest,en hij zei dat het eraan lag dat hij op een tafelkleed/bureau/deken lag..Ik ben hier nogal sceptisch over,aangezien ik al 4 dagen met dat ding op schoot of op de deken of op het bureau zit,en hij hiervoor echt muisstil was.
Ik zou het echt reuzezonde vinden als het koelvin nu al defect is.
Heb namelijk nog niks geinstalleerd op mijn laptop,nog geen games gespeeld,nog niet eens Word opgestart,heb er de afgelopen 4 dagen alleen mee op het internet gezeten!
Weet iemand hoe ik het gewoon thuis kan oplossen? Wil mijn laptop eigenlijk niet nu al kwijt..:p

Laatst bewerkt:
je moet hem gewoon op een plankje hout zetten of op tafel zonder kleed en aan zetten gaat hij weer herrie maken gelijk terug naar de winkel en een andere eisen hoe sneller hoe beter
anders in pakken en je geld terug vragen
p.s. ik heb er een plankje onder en dat werk prima

je moet hem gewoon op een plankje hout zetten of op tafel zonder kleed en aan zetten gaat hij weer herrie maken gelijk terug naar de winkel en een andere eisen hoe sneller hoe beter
anders in pakken en je geld terug vragen
p.s. ik heb er een plankje onder en dat werk prima
Hahaha..Ik heb hem nu op een houten ondergrond staan,en op dit moment loeit hij aan een stuk door en het CPU verbruik is 40%.
Ik denk dat ik inderdaad toch maar even terug ga naar de Dixons morgen.
Vind het helemaal niet leuk.
Ik vraag me af of ze je meteen een nieuwe meegeven,de man in de winkel zei wel zoiets volgens mij?
Edit;Hij loeit nu wel een stuk zachter..
I.P.V het om-de-30-seconden-geluid loeit hij nu dus aan een stuk door,maar dan zachter(CPU verbruik is nu aan het schommelen tussen de 15-28%
Edit 2; Hij is nu weer terug bij het oude loeien,hij doet het alleen nu echt willekeurig. Ene keer zit er echt maar 5 seconden tussen,andere keer 30/40

Laatst bewerkt:
daar mogen ze geen probleem van maken ze kunnen er ook niks aan doen dat hij kapot is
maar ze kunnen het probleem wel oplossen .
niet op laten sturen maar gewoon een nieuwe vragen

ps dat hij om de paar sec. herrie maakt klopt dat doet de mijne ook alleen geen herrie dan

suk 6

Laatst bewerkt:
daar mogen ze geen probleem van maken ze kunnen er ook niks aan doen dat hij kapot is
maar ze kunnen het probleem wel oplossen .
niet op laten sturen maar gewoon een nieuwe vragen

ps dat hij om de paar sec. herrie maakt klopt dat doet de mijne ook alleen geen herrie dan

suk 6

Oké,bedankt!
iK ga morgen na college even langs de Dixons met mijn laptopje..Hoop idd dat ik of meteen een nieuwe krijg of dat ze er ter plekke iets aan kunnen doen. Heb de laptop vanaf donderdag namelijk echt nodig!

Nou,vandaag even langs de Dixons geweest.
De man achter de kassa liet eigenlijk meteen al merken dat hij niet geintresseerd was. Hij zei dat het kwam doordat er teveel programma's bezig waren(IE explorer,enz),die het CPU verbruik verhoogde. Ik vond dit eigenlijk klink klare onzin,aangezien de laptop dit eerst niet deed. Ik heb hem vriendelijk bedankt en ben weg gegaan.
Ondertussen blijft mijn laptop nu maar loeien,en het geluid is steeds vaker te horen!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan