Acer Aspire M5201

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoonruud

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik kan jullie hulp hard gebruiken.
Onlangs heb ik mijn computer (een Acer Aspire M5201) opgestuurd naar het Acer reparatie centrum, omdat de computer steeds uitviel.
Na 2½ week wachten heb ik mijn computer eindelijk terug, maar hij doet nog minder dan voordat ik hem opstuurde.Ik heb uiteraard geen zin om weer 2½ week te wachten, dus ik hoop dat mijn probleem op een makkelijkere manier is op te lossen!

Het probleem is als volgt.
Ik heb mijn computer weer helemaal aangesloten. Nadat ik op het aan/uit-knopje druk gaat de computer zelf wel aan, maar hij geeft geen stroom aan mijn beeldscherm, toetsenbord en muis. Zonder die drie dingen is het erg lastig werken!:eek:
Het rare is dat mijn ventilator wel gaat draaien.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is en ik hoop dan ook dat jullie mij hier bij kunnen helpen!

Alvast bedankt!:thumb:

Ruud

Zou een defecte/brakke voeding kunnen zijn.

Welke problemen had je toen je de pc opstuurde?

Het probleem dat ik had voordat ik mijn computer opstuurde was dat mijn computer op sommige momenten erg traag werd (ook als ik bijna niks aan het doen was).
Meestal resulteerde dat in een screen freeze gevolgd door een blauw scherm, een re-start van de computer zelf of er gebeurde helemaal niks meer en ik moest de computer handmatig afsluiten...

Wat staat er op de reparatiebon van Acer, wat hebben ze aan de pc gedaan (zeggen ze....)?

Ja dat is ook een mooie.
Er staat bij probleemomschrijving:
SYSTEM FUNCTION - SYSTEM HANG UP

Bij ontvangen accessoires:
Box type Other box

Bij diagnose/reparatiedetails:
Preloaded System.

Aangezien de verzegeling van mijn computer nu toch al verbroken was heb ik hem even open gemaak en dat zag er van binnen niet helemaal goed uit. De harde schijf was sowieso niet helemaal terug gezet in de oorspronkelijke gleuf. Ze hadden hem gewoon halverweg laten hangen:confused: dus dat is sowieso een beetje raar en de stekker van mijn DVDdrive zat er niet in...:mad: dus ze zijn sowieso een beetje raar te werk gegaan.

Dan zou ik eerst alle aansluitingen maar eens goed controleren

Ja, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te weten welke aansluiting er voor zou kunnen zorgen dat mijn ventilatoren het wel doen, maar mijn muis, toetsenbord en beeldscherm het niet doen... Enig idee?

Aansluiting van de voeding naar het moederbord.

Is als eerste een brede 20 of 24-pins stekker, maar vaak ook nog een 4-pins in de buurt van de processor

Ik heb beide stekkers waar je het over had gecontroleerd, maar die zaten goed aangesloten.
Ik ben bang dat ik hem toch weer terug moet sturen naar Acer. Ik hoop dat ze hem dit keer wat zorgvuldiger gaan behandelen, maar dat zal wel niet.:(
In ieder geval bedankt voor de hulp mrmusic!

Ik heb beide stekkers waar je het over had gecontroleerd, maar die zaten goed aangesloten.
Ik ben bang dat ik hem toch weer terug moet sturen naar Acer. Ik hoop dat ze hem dit keer wat zorgvuldiger gaan behandelen, maar dat zal wel niet.:(
In ieder geval bedankt voor de hulp mrmusic!

Woon je toevallig in de buurt van Delft?

Niet heel erg dichtbij. Ik woon in Hendrik Ido ambacht (vlakbij Rotterdam)
hoezo?

Anders kon je ook een dezer dagen hier even langs komen om te kijken of ik je kan helpen, doe niet anders dan dat voor mijn werk van huis uit

Ik heb net naar alles gekeken, maar er blijft weinig over.
- De videokaart is het niet (heb hem er uit gehaald en geprobeerd op te starten via on-board videokaart)
- Ik heb de data en stroomkabels van de hardeschijf omgewisselt met die van de dvddrive
- Ik heb alle stekkers gecontroleerd
- Ik heb alle USB-aansluitingen gecontroleerd en die doen allemaal het zelfde... niks namelijk. Zodra ik er een USB-stick in doe als de computer aan staat gaat het lampje van de USB-stick niet eens branden.

Ik weet niet of er nog dingen zijn die ik volgens jou kan doen?

Wat ik me dan afvraag is: Waarom heeft Acer een computer terug gestuurd die je niet eens kan gebruiken, want zij hebben hem dus ook niet kunnen testen.

Nou op hoop van zege dan maar!
Ik ga vanavond even kijken of ik nog een andere voeding kan aansluiten.
Als dit niet lukt zal ik hem toch weer terug moeten sturen:(

boot het systeem wel?
dus dat POST-piepje nadat je de computer hebt opgestart.?

Zo niet hoeft hetniet perse de voeding te zijn.
Mijn ervaring met M5201 is dat het brakke systemen zijn.
Geen boot kan ook indiceren naar een defect memory reepje.

En in het ergste geval het moederbord.

Dat Acer zegt dat ze hem gepreload hebben, maar toch al je kabels los liggen, vind ik al raar..
(preload is de standaard oplossing voor een system hang-up. Dan word er niet eens in je kast gerommeld)
Waarschijnlijk heeft de engineer hem niet lang quality control gestuurd, waardoor hij gewoon meteen naar je geshipped word.

Als je het probleem niet zelf opgelost krijgt, en hem toch opnieuw opstuurd(binnen 30 dagen van de vorige reparatie) dan moet het systeem sowieso langs quality, en krijg jij hem pas terug als hij 100% werkt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan