Acer Aspire m7811 zwart scherm bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianna2302

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Hoi hoi..
Ik heb het volgende probleem..
We hebben een Acer Aspire m7811 en deze is nog geheel in de standaard geleverde configuratie
Processor Intel Core i7
Intern RAM-geheugen 6 GB
Opslagcapaciteit 1 TB
Type videokaart GT320
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium

Vanmorgen heb ik omdat we er problemen mee hebben de pc opnieuw geinstalleerd met de recovery dvd's die we bij aankoop hebben moeten maken.
Toch blijft nog steeds het probleem zich voordoen..

Probleem...Bij het spelen van een willekeurig spel bijvoorbeeld Guild Wars of Rollercoaster Tycoon 3 gaat de computer na onbepaalde tijd op zwart scherm en moeten we deze handmatig uitzetten. Vervolgens kunnen we hem daarna wel weer gewoon aanzetten en start hij normaal weer op.

Wat hebben wij al gedaan?!
PC stofvrij gemaakt..
Geheugen gecontroleerd...
Windows opnieuw geinstalleerd..

Dit alles heeft dus niet geholpen en wij lopen nog steeds tegen dit probleem aan.
Voor de rest doet de pc het super, dvd kijken is geen probleem... online tv kijken geen probleem... spelletjes spelen via bijvoorbeeld hyves geen probleem..

Wat kunnen wij nog doen?

Ik zit zelf te denken aan de videokaart eruit halen, scherm aansluiten op de onboard videokaart en kijken wat de pc dan doet.
Doet de pc dan ook raar, dan is het in ieder geval geen videokaart probleem??
Heeft iemand hier hetzelfde probleem al eens meegemaakt en wat is de oplossing geweest?

ALvast bedankt!!
Groetjes Marianna

Laatst bewerkt:
Hoi,

De games hebben het wel goed gedaan? maar als ik zo lees is het wel de videokaart die dit probleem geeft en aangezien de onboard een stukje minder is qua kwaliteit betwijfel ik of deze de games kan spelen maar proberen is zeker een optie die je zeker even moet proberen.:thumb:

Probeer eens je videokaart driver te updaten (of opnieuw te installeren).

@Modag in ieder geval Guild Wars heeft het in het begin wel goed gedaan (pc is net 13 maanden oud)

@mastermindzh Drivers van de videokaart zijn up to date en vanmorgen is de gehele pc opnieuw geinstalleerd dus het opnieuw installeren heeft geen zin...

Hoi,

Oke , dan de onboard proberen of misschien bij iemand een videokaart kunnen lenen om die even te proberen .

Heb je bij het installeren van de pc de recovery cd gebruikt (zoals gezegd in de eerste post)?
dan neem ik aan dat de driver van 13 maanden geleden gebruikt is? (die van de tijd dat u de cd maakte)?

Of heeft u de driver apart geinstalleerd achteraf?

==

het testen van de onboard kan wel maar dan weet je nog niet of het je videokaart of je voeding is (als de voeding te weinig stroom geeft op bepaalde momenten schakelt de videokaart uit, dit resulteerd in een zwart scherm).
Het beste zou zijn even je videokaart of je voeding in een ander pc te testen als dit mogelijk is.

U zou ook kunnen testen of de videokaart niet te warm wordt. U kunt de ventilator tijdelijk op 100% laten draaien en kijken of het probleem zich dan nog voordoet (dit kan met rivatuner)

Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Na veel getest zijn we er dus achter gekomen dat het wel degelijk de videokaart is!
We BALEN ENORM!! want we hebben juist dit systeem hierop gekocht :(
Nu dus maar eens kijken welke kaart hier in wel gaat werken? Iemand een sugestie?

Gelukkig doet Guild Wars het ook gewoon via de onboard maar je merkt het wel op grafisch gebied.

In ieder geval bedankt voor jullie meedenken!!

Met vriendelijke groet, Marianna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan