Acer Aspire no os found

Status
Niet open voor verdere reacties.

motjetom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb hier een computer (Aspire AX3810 Win 7 64x). Hij geeft aan dat er geen Operation System is gevonden bij het opstarten("Missing Operating System"), Nou zag ik op een paar topics hier gewoon instalatie CD Plaatsen en dat werkte wel, maar bij System Repair werkt geen ene stap, en bij de setup zelf geeft hij aan dat de partition niet geformatteerd wil worden, Denk zelf dat het een hardwarematig probleem is nog enkele tips wat ik kan proberen?

Alvast bedankt

TOEVOEGING:

Er zit ook American Megatrends op. Deze geeft aan:

"SATA Port3 WDC WD5000AAKS-00V1AO 05.01D05
S.M.A.R.T. Capable and Status BAD

en helemaal onderin: AHCI Port 3 Device Error"

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je laptop ter reparatie aan moet bieden( onder garantie), de hdd lijkt me helemaal kapot.
je weet dat je niet mag lopen of bewegen met je laptop waneer deze aanstaat he?

royb3, niet lopen of bewegen met een werkende laptop is een klein beetje achterhaald inmiddels.
Maar je hebt wel gelijk: de Harddisk is naar de knoppen.

Achterhaald? ze hebben technieken als GraviSense voor Acer om de hdd te beschermen tegen bewegingen, maar lopen met de laptop is met een hdd toch nog steeds erg schadelijk.

Als het dringend is veel met de laptop te moeten lopen is het beter een ssd te gebruiken omdat hier geen bewegende onderdelen inzitten.

Feit, maar als je gewoon voorzichtig loopt om de laptop op tafel te zetten, en je houdt hem recht is er niks aan de hand hoor.
Je moet hem natuurlijk niet onder 45 graden gaan houden.

de hoek maakt niets uit, zolang je em maar niet snel draait.
als je rustig met je laptop door de woonkamer is het risico nog niet erg groot, maar ik heb bijvoorbeend de systeembeheerders van bepaalde bedrijven rond zien 'rennen' met hun laptop's om bijvoorbeeld metingen te doen. niet slim met een hdd.

Laptop? volgensmij is mijn Aspire AX3810 toch echt een desktopje :P, dus gewoon een nieuwe hdd plaatsen en windows 7 installeren.

Tnx iedereen

klopt, het gaat om een desktop, wat een blunder :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan