Acer Aspire One start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarore0

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Hallo. Sinds ca. 2 jaar heb ik een Netbook Acer Aspire One ZA3. Even uitgeleend aan mijn zoon die nu terugkwam met de mededeling dat de Netbook het niet meer deed. Hij start normaal op, je ziet als eerste het Windows XP scherm met het loopbalkje, (lampje harde schijf en lampje draadloos netwerk branden) en het welkomsscherm van Acer. De muis is zichtbaar en werkt. Vervolgens blijft hij hangen vlak voordat de accounts zichtbaar zouden moeten worden. Soms zie je nog de tekst "Windows wordt gestart" en soms de zandloper. Opstarten via veilige modus en opstarten via laatste juiste configuratie geeft hetzelfde beeld. Bij mijn zoon op school zei men dat de harde schijf zou zijn gecrachst. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Hoi,

Als de harde schijf 'gecrashed' zou zijn kwam je al niet zover meer als je aangeeft.
Wel kan het zijn dat zoonlief er te ruw mee is omgesprongen terwijl hij 'aan' stond (actieve harde schijf dus); dan kunnen er beschadigde sectoren op de schijf zijn.

Bij het opstarten kan je direct op een functietoets drukken waardoor je in een 'herstelmenu' komt. welke dat is weet ik zo niet. Maar dat kan je terugvinden in de handleiding (op cd waarschijnlijk) van het apparaat.

Hallo Tee.
Natuurlijk zegt mijn zoon dat er niets mee gebeurd is. Zou kunnen zijn. Via F8 kom je in het menu. Zoals ik al schreef geeft het opstarten via veilige modus en laatst bekende juist configuratie niets anders op. Hij blijft hangen bij WINDOWS WORDT OPGESTART. Het lampje van de harde schijf blijft vanaf dat moment uit. Groeten, Theo Jansen

Hoi,

Ja, die F8 bedoel ik dus ook niet, die is bekend maar daar zit het bewuste 'menu' niet achter.

Via F2 kan ik in de Bios komen. Via ALT+F10 zou het herstelproces geactiveerd moeten worden als ik het Acer logo zou zien. Dat doet hij dus niet. Hij loopt gewoon door zoals omschreven. Gr. Theo

Aha .... kans dus dat de recovery-partitie verwijderd of beschadigd is, wellicht zonder herstel-dvd's aan te maken.

A slide problem dus .....

Tenzij je die recovery-dvd's wél hebt aangemaakt bij de aanschaf.

In dit Netbook zit geen cd-rome dus zal ik waarschijnlijk iets met een USB-stick moeten doen? Gr. Theo

Tja ... bijna elke netbook geeft de optie om een set recovery-dvd's aan te maken.
Maar eigenlijk moeten ze bij verkoop aangegeven dat dat niet kan .... tenzij je een externe cd/dvd-speler koopt.
Ik heb dat t.b.v. van mijn klanten dan ook maar gedaan ...

Iemand kunnen vinden die er kennelijk veel verstand van had. Bleek dat het bestand met de temp. files vol zat waardoor hij steeds vastliep tijdens het opstarten. Probleem verholpen. Gedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan