Acer Aspire One verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

night owl

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Hallo beste mensen,

Sinds kort heb ik een Acer Aspire One gekocht.
Ik probeer via een netwerk kabel mijn laptop te verbinden maar gek genoeg wil het niet lukken.

Even voor de duidelijkheid wil ik ebij zeggen dat ik een PC heb die gewoon online kan met de router die ik heb staan (3Com Office Connect TP400).
En maar zodra ik een tweede netwerkkabel op de router verbindt op de Acer, dan krijg ik op de Acer geen verbinding.
Ik heb dus niet veel verstand van computers maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het probleem bij de router ligt als de verbinding op de PC geen probleem is.

Per toeval ben ik wel wel achter gekomen dat ik online kan via een netwerk van iemand anders die zijn netwerk niet versleuteld heeft maar daarmee is mijn probleem niet opgelost. Dus hoe dat werkt weet ik wel inmiddels :D

Maar goed, even concreet:
Wie weet hoe ik mijn Acer Aspire One kan verbinden met behulp van een netwerkkabel ?

Bij voorbaat dank :thumb:

Night Owl

Je probleem is dus, zodra er 2 netwerk kabels in je router zitten, dan doet je internet het niet meer?

Ik zou naar de site van de fabrikant gaan en nieuwe firmware downloaden en installeren, waarschijnlijk is daarmee het probleem opgelost.

Je probleem is dus, zodra er 2 netwerk kabels in je router zitten, dan doet je internet het niet meer?

Ik zou naar de site van de fabrikant gaan en nieuwe firmware downloaden en installeren, waarschijnlijk is daarmee het probleem opgelost.

Dank je wel voor je reactie. Dat stel ik erg op prijs :)

Nee alleen het internet van de Acer krijg ik niet voor elkaar, terwijl mijn PC wel zonder problemen op het internet kan.

Probeer alle bij de computers nog eens aan te sluiten op de router.

Als de laptop nou weer geen verbinding krijgt doe je dit: (is voor XP maar neem aan dat het ook voor vista werkt e.v.t.)

1. start command promt --> start, uitvoeren, typ in (zonder aanhalingstekens): "cmd" en druk op enter.
2. als het goed is start het dos venster op typ hier: "ping:www.google.nl" en kijk wat er gebeurd (weer zonder haakjes:D)

Laat maar weten wat er verteld wordt.

Probeer alle bij de computers nog eens aan te sluiten op de router.

Als de laptop nou weer geen verbinding krijgt doe je dit: (is voor XP maar neem aan dat het ook voor vista werkt e.v.t.)

1. start command promt --> start, uitvoeren, typ in (zonder aanhalingstekens): "cmd" en druk op enter.
2. als het goed is start het dos venster op typ hier: "ping:www.google.nl" en kijk wat er gebeurd (weer zonder haakjes:D)

Laat maar weten wat er verteld wordt.

Dank je wel !
Ik heb je antwoord begrepen en ga het proberen en dan laat ik het je weten;)

Oh nog effe 2 vraagjes. Omdat mijn laptop op linux draait, neem ik aan dat ik dezelfde handelingen kan uitvoeren als beschreven in stap 1 en 2?

En mijn tweede vraag is: moet ik ook de router eerst resetten voordat ik beide computers aansluit ?

Alvast bedankt :)

Dank je wel !
Ik heb je antwoord begrepen en ga het proberen en dan laat ik het je weten;)

Oh nog effe 2 vraagjes. Omdat mijn laptop op linux draait, neem ik aan dat ik dezelfde handelingen kan uitvoeren als beschreven in stap 1 en 2?

En mijn tweede vraag is: moet ik ook de router eerst resetten voordat ik beide computers aansluit ?

Alvast bedankt :)

Ik heb via mijn PC stap 1 en 2 uitgevoerd.
Het systeem zegt het volgende:
De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

Ik neem aan dat ik het ook op mijn laptop moet uitvoeren?
Ik heb mij laten vertellen dat een dos commando niet hetzelfde is als een linux commando in de terminal.

Grtz

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik wist niet dat je Linux gebruikte.
Nee de commando's komen niet overeen met Windows.
Gebruiken ze beide Linux?

Je hoeft de router niet eerst te resetten.

Op deze website kun je zien welke code nodig is voor Linux.

Hoi,

Ik wist niet dat je Linux gebruikte.
Nee de commando's komen niet overeen met Windows.
Gebruiken ze beide Linux?

Je hoeft de router niet eerst te resetten.

Op deze website kun je zien welke code nodig is voor Linux.

Nee sorry dat was ik inderdaad even vergeten te zeggen.
Op de PC staat XP en op de laptop staat linux.

Ok ik heb beide netwerkkabels opnieuw op de router gezet van de 2 computers en het resultaat is nog steeds hetzelfde. Dus alleen maar verbinding met mijn PC.

Op een een of andere manier stoort de linux laptop de Windows.

En als je nou eerst de laptop aansluit, en daarna de Windows computer?
gebeurd dan hetzelfde?

Op een een of andere manier stoort de linux laptop de Windows.

En als je nou eerst de laptop aansluit, en daarna de Windows computer?
gebeurd dan hetzelfde?

Ja je heb gelijk. Linux stoort Windows inderdaad.
Ik ga het nu proberen en ik kom er straks op terug. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan