Acer Aspire One zwart beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

thefreedomman

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,
Ik heb een Acer Aspire One model ZG5 notebook.Toen ik hem vanmorgen aanzette bleef het scherm zwart, en ok klinkt hij niet helemaal zoals het hoort.Toen ik hem gisteren uit had gezet was er geen probleem of indicatie dat er iets mis was.

Heeft iemand hier ervaring mee?Op het moment kan er dus niets mee doen, en ook niet naar de BIOS.

Ik heb hetzelfde gehad met een acer aspire one een 2-tal jaar geleden... Ik gebruik deze pc nu door er een andere beeldscherm op aan te sluiten. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het beeldscherm niet meer aan de praat.

Ik weet dat dit je waarschijnlijk niet helpt, maar probeer eens een andere beeldscherm aan te sluiten, zo kun je tenminste zoeken naar de fout.

Grts

Bedankt, maar gisteren heb ik de oplossing gevonden.Alles doet het weer, zonder extern beeldscherm, dus ook voor jouw Acer is er nog hoop.

Als je het onderstaande volgt dan moet het goed komen en komt je pc weer tot leven!!
Ze noemen het ook wel de "zwarte scherm ziekte".
Alles komt dan weer goed en niets is er verloren, hij start nu weer gewoon op.Het schijnt wel vaker voor te komen bij Acer.

http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html

First format an USB stick with FAT.

Download the latest BIOS, and put both FLA****.EXE and the BIOS file in the root directory of the stick. Rename the BIOS file to ZG5IA32.FD, that's important. Do not remove the USB stick.

Turn the AA1 off, make sure both battery and AC adapter are connected. Press Fn+Esc, keep it pressed and press the power button to turn the AA1 on. Release Fn+Esc after a few seconds, the power button will be blinking. Press the power button once. The AA1 will now initiate the BIOS flash, do not interrupt it under any circumstances. After a while the power button will stop blinking, and the AA1 will reboot shortly after. Wait patiently.

The BIOS has been flashed and all settings reset to default.

If for some reason you made a mistake during the procedure and it doesn't reboot by itself wait 5 minutes before turning it off, just to be safe that it isn't still flashing the BIOS.

Beeldscherm op zwart

LCD backlight inverters dienen om de verlichting achter het beeldscherm aan te sturen. Een LCD inverter moet de maximale lichtopbrengst van het scherm opleveren, zonder de gebruiksduur voor de laptopbatterij te bekorten. Dit uiterst gevoelig onderdeel kan wel eens defect raken. Dit bemerkt u bijvoorbeeld wanneer de lichtsterkte van het LCD-scherm is verdwenen en slechts een heel donker beeld resteert. Of wanneer het beeldscherm na enkele minuten op zwart gaat, terwijl de computer gewoon blijft functioneren. Dit is absoluut geen reden om uw laptop af te schrijven, want vervanging van deze inverter is zeer goed mogelijk en relatief goedkoop. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan